en lugn skön ledig dag... ❥

Torsdag och en ledig dag för hela familjen. Men varför fira med sovmorgon? Onödigt enligt barnen... Men vi vuxna blev rätt fort pigga ändå. Edwin väckte oss i våran säng, vi trodde då att Elias låg och sov i sin säng fortfarande. Men så hörde vi hur han var uppe och donade. Jag gick dit och möttes av en nakenfis. Han hade minsann gått upp och kissat och bajsat, sedan torkat sig själv! Stolt kille! Dock fick jag torka lite till, men det var det lilla bara... 🙊

Morgonen var lugn och skön. Grabbarna myste i soffan medan jag donade med kaffe och frukost i köket. Elias åt bra, men jag vet inte vad det var med Edwin? Han gallskrek vid varje tugga gröt... Så efter ett tag gav jag upp och han fick välling. Nöjd och glad kille igen! 

På tidiga förmiddagen kom Niklas hit. Elias och Mattias skulle nämligen följa med honom och spela golf, en viss liten herre var supertaggad på att få åka golfbil... 😃

Medan storgrabbarna spelade golf så gick jag och Edwin ut. En vagnpromenad till blomträdgården och sedan Ica. Lite nya inne/uteblommor handlades, så fräscht med nytt i krukorna! 🌸 Edwin somnade i vagnen och jag kunde dona lite här hemma innan resten av familjen kom hem. 

Dagen försvann i lek, bus, mat och mys på balkongen. Vips var eftermiddagen här! Det blev en tur till stan för att kolla vad som blivit fel med Mattias skruttvolvo. Det visade sig vara samma som hände med vår andra bil förra veckan... Avgasröret är av. Tur att Mattias hade lagat Peugeoten så vi kunde hämta hem den nu. Hipp hurra, inge mer skruttvolvo för mig och Edwin! Jag tycker vi ska skrota den, för Elias och Mattias åker ju jobbarbilen. Men volvon verkar vara helig för Mattias, haha! 😂

På vägen hem från stan svängde vi in till mina föräldrar. Fika och skönt altan-häng! Klockan tickade på och det var dags att åka hem. Välling och hopp i säng för en trött Edwin! Elias däremot var himla pigg och peppad. Han skulle nämligen få följa med pappa ut och åka båt och fiska abborre! 

Storgrabbarna klädde sig varmt och packade lite fika, sedan begav dom sig ut till sjöss. Själv passade jag på att göra lite nytta när lillebror hade somnat. Hängde tvätt, diskade, plockade ihop, strök lite dop-kläder och vaxade benen. Brukar vilja göra det till sommaren, skönt att få det överstökat. Aj! 🙈

Sedan blev det en dusch och lite soffhäng i väntan på Elias och Mattias. Det var en nöjd kille som kom hem med en liten firre som han fått. 

Nu är det sovdags... Imorgon väntar en dag med mycket fix inför dopet på lördag. Prästen kommer hit på förmiddagen, sedan ska det handlas och dukas/pyntas i lokalen där fikat ska vara. Hoppas allt flyter på bra! 😊











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0