en lugn och skön dag... 🌸

Tisdag och sovmorgon!👌 Elias och Mattias tog ledigt idag också, mysigt. Barnen slog på stort och sov enda till 08:30, så vi alla var riktigt utvilade när vi vaknade! Bästa starten. 

Morgonen var lugn. Hela familjen vid frukostbordet, det bästa som finns. Sedan blev det påklädning och pyssel. Elias älskar att tejpa, klistra och rita fina mästerverk. Han blir helt inne i det han gör! Superkoncentrerad med världens fantasi. Så det ägnade han nästan en timme till, medan vi andra drack kaffe och donade på. 

Edwin tog en tupplur vid 11-tiden, när han vaknade fick han lunch. Sen vinkade vi hejdå till pappa och storebror. Dom skulle åka och fiska medan jag och lillebror skulle åka och träffa våra mamma/bebiskompisar. 

Vi hade en mysig träff hemma hos Elina och Iris! Kaffe och pladder i tre härliga timmar. Edwin var ovanligt nöjd och diggade verkligen hoppgungan dom hade. Han hängde där länge medan vi mammor fikade. Hans trötta tjejkompisar sov nästan hela tiden! 🙊 Är så glad att jag gav "mammagruppen" en chans, hade nämligen inga planer på att gå med i en sån när jag var gravid. Himla tur att jag ångrade mig! 😃

När vi kom hem var klockan nästan halv fyra. Hungrig mamma och son! Edwin fick mat först, sedan somnade han och jag kunde stilla min hunger. Strax därefter kom fiske-killarna hem. Utan fångst dock. Men Elias var lika glad ändå! Fast väldigt trött. Det blev en liten tupplur i soffan för både far och son! 

Dagen har verkligen svishat förbi, vips var klockan 17:30 och det blev middagsdags. Peter kom och åt med oss han också. Det var nämligen han som hade fått upp fisken som vi åt! Mums med regnbåge, ris, grönsaker och sås... 😋

Kvällen blev verkligen lugn och skön. En perfekt kväll nästan. Mattias, Tom och Peter åkte och sjösatte en båt, och jag hade tur som fick besök av min kära moster! Hon lekte med barnen så jag kunde diska undan. Sedan satt vi allihopa och pysslade utanför Elias rum. Han ritade fina teckningar och gjorde brev av dom. Edwin busade med sin gammelmoster enda tills det var välling- och läggdags. Hon åkte hem och jag blev själv med barnen. Elias var helt inne i sitt pyssel och jag nattade Edwin. Fast han somnade nästan helt själv ikväll, jag kunde vika tvätt och sådär medans. Gick bara in och tittade till honom då och då, och ganska snart så sov han... Vid 20-tiden. Trött och duktig kille! 

När Mattias kom hem igen började han natta Elias. Som absolut inte ville sova, haha. Själv snörade jag på mig skorna och tog en promenad. Jag gick en runda sent igårkväll också, och det var så hiiiiiimla härligt. Har längtat hela dagen efter en promenix helt själv. Hög musik i hörlurarna, gröna träd och få rensa skallen lite. Verkligen terapi... 👍 

Nu är det kväller och vi har bosatt oss i soffan. Är det inte hockey på teven så är det hockey på tv-spelet. Mattias och Peter är riktiga NHLnördar! Snart ska jag ta en dusch och krypa ner i sängen, vilket ska bli grymt skönt... 

Just ja! Fick ett trevligt samtal om att vi kommer få nytt golv även i köket. Tjoho! Dock är det ju bara plastmattor man får välja på, och det finns inte så många fina... Överlät beslutet till dom som var där, och det blev en svart/grå klinkersinspirerad matta. Det blir nog bra! 😊





En del av min promenadlista. Twilight... ❥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0