en lugn fin lördag... ❥

Lördagen började som vilken dag som helst. En pigg son och en trött mamma. En av mina högsta önskningar är att bli en morgonpigg människa... Hur gör man? 

Vi klev upp vid 8-tiden och tog det lugnt i soffan. Kaffe, frukost och mys. Sedan gröt till lilleman! Han börjar tugga och smaska så fort han ser att jag gör iordning gröten, hihi... 🙊

Förmiddagen rullade sedan på, vi höll oss inomhus och bara hade det mysigt. Mattias åkte och jobbade, så lillplupp och jag var ensamma. Hade en tanke på att kanske åka på loppis, men nej. Jag var helt enkelt inte sugen. Det blir nog roligare när vi har flyttat och sådär. Istället myste jag ner mig i soffan framför en film medan Edwin tog en powernap. Han har, peppar peppar, börjat byta uta sina 20 minuters tupplurar till minst 45 minuter åt gången. Mamman jublar! 👍

Efter att lilleman sedan hade ätit lunch så passade jag på att göra lite nytta medan han var nöjd i babysittern. Ett varv med dammsugaren, städa badrummet och plocka ihop på Elias rum. Jag är inte det minsta sugen på att städa här hemma nu. Jag vill bara flytta... Men för att barnen inte ska få astma-attacker av allt damm här hemma så är jag så illa tvungen att hålla det någorlunda fint. Skönt att få det gjort iallafall. 

Efter den lilla städningen blev det bus med Edwin, men ganska snart blev han trött igen. Det blev ytterligare en 45 minuters vila, och jag fick nästan lite tråkigt. Men jag hoppas verkligen att han gör det till en vana att sova lite längre en dessa småsnuttar han tidigare har åstadkommit. 

På tidiga eftermiddagen åkte vi till Edwins mormor och morfar. Jag hade bjudit in mig själv på middag eftersom Mattias var borta och jobbade hela dagen! Där bjöds det på god fläskfilé, potatisgratäng och päronpaj till efterrätt. Mums! 👌

Vi stannade rätt länge och hann med att mysa rejält. Hoppgunga, soffmys, tupplur och ett bad för min lilla gosse. Vid 19-tiden åkte jag sedan hem med en ren och gosig pyjamaskille! Jag trodde han skulle somna i bilen, men närå. Han ville ha lite lördagsmys med mamsen! Vi tittade på Babblarna, gosade i sängen och myste med välling. Mattias hann komma hem innan han somnade, och oj vad lycklig han blev! Någon som saknat pappsen, hihi... 

Vid 20:30 somnade han sött i sin säng. Med nappen, snuttisen och armarna runt sin gosiga räv. Så gulligt! 

Vi vuxna slötittar på Eurovision. Jag skulle inte gråta om jag missade det, men det kan ju vara kul att se hur det går för oss. Klart man hejar på Sanna! 

Kvällen blir bara lugn och slapp här i soffan. Vad ska man annars göra en lördagkväll? Ut och dricka fnitterdricka, tjuvröka och svänga sina lurviga på dansgolvet? Haha. Nej skämt å sido, tänk vad livet kan förändras på så kort tid. Här hemma har jag allt jag behöver. Hela mitt liv!  









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0