en himla fin lördag... 👌

Lördagen till ära tyckte Elias att det var morgon runt 07-tiden. Han hade förvisso rätt i att det var ljust ute, men en liten sovmorgon hade inte skadat... Jag gick upp med honom medan pappa och lillebror sussade vidare ett tag. Som tur var ville Elias ligga och mysa i soffan rätt länge. Jag passade på att smygblunda lite, sedan piggnade jag på mig. 

När resten av familjen kom upp blev det frukost. Sedan skyndade vi oss att göra oss iordning och packa ihop lite saker. Vid 11-tiden åkte vi till barnens farmor och farfar. Elias och Edwins kusiner från Dalarna var nämligen där. Dom är verkligen busarnas busar, och är mer vild än tam! 

Barnen trivdes bra där, och Elias fullkomligt glittrade i sina storkusiners sällskap! Edwin var rätt mammig, men det berodde nog på att ungarna var mellan golv och tak. Han gillar mer lugn och ro, min lilla bebis. Haha! 

Vi hade en rolig stund med massor av lek och god lunch. Sedan hade vi två supertrötta barn, så vi tackade för oss och åkte hem vid 14-tiden. Både Elias och Edwin tvärslocknade i bilen hem, och jag ljuger om jag säger att vi vuxna inte njöt av lugnet... 🙊

Vi svängde in till mina föräldrar på vägen hem. Barnen skulle vara där medan vi skulle på restaurang och fira Mattias pappa som fyller år i veckan. Vi stannade ett tag och drack kaffe, sedan pussade vi pojkarna hejdå. Ingen av dom brydde sig direkt att vi åkte, så himla skönt att dom trivs hos mormor och morfar "bonus-Sann och Tole"! 

Jag och Mattias åkte hem och gjorde oss redo för restaurangbesöket. Skönt att få göra sig redo i lugn och ro! 

Vid 16:30 hade vi ett bord bokat på Rout 84. Vi mötte upp Mattias föräldrar, syskon och syskonbarn. En himla god och trevlig middag! Massor av skratt och godsaker. Att man kan få i sig så mycket mat, haha... Vi var där i tre timmar, och det var verkligen ovant att kunna sitta så länge vid bordet och bara prata och njuta. Man har ju blivit van 5-minuters-middagar nu förtiden! 😜

Efter middagen åkte vi hem till mina föräldrar igen. Möttes av pussar och kramar av Elias! Edwin hade redan somnat, till mammans icke-glädje. Jag hade ju velat pussa på min prins som skulle sova kvar där inatt... Pojkarna hade iallafall haft det roligt. Varit ute, ätit middag på inglasade altanen medans det haglade ute och sedan hade båda barnen duschat/badat. Men Elias hade bråttomt att följa med oss hem, han visste ju att en myskväll väntade! 

Och en myskväll har vi verkligen haft! Täcke i soffan, en godisskål, myskläder och en Blixten Mcqueen-film! 👌 Men allra bäst var att Edwin inte var hemma, tyckte Elias. Hihi. Han njöt verkligen av att ha oss för sig själv, lillgubben. Men han blev trött i mitten av filmen och måsta hålla igång för att inte somna. Han började leka och göra allt för att hålla sig vaken! Så ja, det blev ytterligare en sen kväll... Strax efter 22-tiden somnade han. I våran säng för första gången på evigheter. Men det ingick i våran myskväll, hihi! ☺️

Vi vuxna fortsätter nu myskvällen ett tag till. Jag saknar redan vår älskade lillebror, men jag vet att han har det såå bra hos sin mormor och morfar. Och det har varit så värt att få ge storebror den här myskvällen ensamma med oss! Han har verkligen njutit, och det värmer i hjärtat. Älskade Elias! ❤️










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0