en helt okej tisdag... 😊

Tisdagen startade trĂ„ngt och mysigt, bĂ„da barnen i vĂ„ran sĂ€ng! Elias och Mattias klev upp och Ă„kte till jobbet/dagis, och Edwin tyckte att vi ocksĂ„ kunde gĂ„ upp dĂ„. ZzzZzZzz... Trött mamma! 😮

PĂ„ med kaffebryggaren och vĂ€nta otĂ„ligt tills det droppat klart. Sedan gick det fort att piggna till faktiskt. Edwin var gnĂ€llig redan frĂ„n start... Men tacka för det nĂ€r man Ă€r förkyld. Stackars lillhjĂ€rtat. 

Efter att Edwin fĂ„tt sin morgongröt kom min mormor hit. Vi skulle nĂ€mligen trĂ€ffa min husvĂ€rd som skulle besikta den gamla lĂ€genheten. Mormor hade stĂ€dat sĂ„ fint sĂ„, allt blev godkĂ€nt. Underbara mormor! Guld vĂ€rt att slippa stĂ€da ur den... Vi firade med att gĂ„ till TrĂ€gĂ„r'n och köpa blommor. Jag köpte blommor till tvĂ„ hĂ€ngkrukor pĂ„ balkongen, Ă€ven till en stor kruka och till en "vĂ€ggkruka" vid ytterdörren. 

NĂ€r vi kom hem var det lunchdags för oss alla. Edwin fick först, sedan gjorde jag iordning en pastasĂ„s till mig och mormor. NĂ€r vi var mĂ€tta och nöjd ringde Edwins sovklocka. Min ocksĂ„ för den delen... Vi sa hejdĂ„ till min mormor, sedan la vi oss pĂ„ storsĂ€ngen och slocknade bĂ„da tvĂ„. SĂ„Ă„ skönt! 

Eftermiddagen kom och vi fick besök igen. Min mamma kom en snabbis, sedan kom Ă€ven Tompa! Glada miner frĂ„n lilleman. En stund iallafall. Ner i vagnen och en tur till Röda Korset. Lilleman somnade fort och jag gjorde lite smĂ„fynd... 

Vips var klockan sĂ„ pass mycket att storgrabbarna kom hem! Ooops, jag hade inte hunnit laga middag... SĂ„ det satte Mattias igĂ„ng med, medan jag vek och hĂ€ngde tvĂ€tt. Älskar min lilla tvĂ€tthörna som ligger i anslutning till köket! 👌

Maten blev supergod och Elias Ă„t bra. Spagetti och köttfĂ€rssĂ„s! Sedan dök bĂ„de Peter och Niklas upp. Elias lekte med dom och hade sĂ„Ă„ kul. Dessutom fick han en snygg "matlĂ„da" och vattenflaska med Flygplan pĂ„ av Niklas. Lycklig kille! Han packade lĂ„dan pĂ„ en gĂ„ng och "skulle resa till JuleĂ„". Hihihi, gullunge. 

Dock blev det sura miner nĂ€r bĂ„de Tom, Niklas och Peter skulle Ă„ka hem. Han ville minsann följa med dom hem. Allihopa. Han klĂ€dde pĂ„ sig, grinade och skrek. SĂ„ blir det nĂ€stan jĂ€mt nĂ€r vi har frĂ€mmande... Att han vill följa med folk hem. Är vi sĂ„ trĂ„kiga?! 😂

Lyckades muta honom med lite pyssel. SĂ„g framför mig en helveteskvĂ€ll med tvĂ„ gnĂ€lliga ungar... Mattias Ă„kte pĂ„ ett möte och jag blev sjĂ€lv med barnen. Men nejdĂ„, dom skötte sig exemplariskt och vi hade riktigt mysigt! 

Elias hjĂ€lpte mig att bada Edwin. Han var en liten lortgris som luktade allt annat Ă€n gott... Han krĂ€ks massor nu nĂ€r han Ă€r förkyld. Och dessa mat-spyor luktar inte kardemumma direkt. 🙈

Lilleman plaskade för glatta livet och blev ren och fin. Pyjamasen pĂ„ och en flaska vĂ€lling! Elias var jĂ€tteduktig medan jag nattade Edwin. Och turligt nog gick det fort och smĂ€rtfritt ikvĂ€ll, strax efter 19-tiden somnade han utan grin och skrik. 

NĂ€r han hade somnat joinade jag Elias som satt och mĂ„lade. Vi pysslade pĂ„ rĂ€tt lĂ€ngen, sedan ville han ha lite kvĂ€llsfika. Efter det ville han se en film, men den hann knappt börja innan han slocknade i soffan! Tröttis! 🙊 Bar över honom till hans sĂ€ng, och nu Ă€r det lugna gatan hĂ€r hemma... 

Mattias kommer nog snart hem, sĂ„ dĂ„ blir det en dusch. Ska nog göra iordning lite kvĂ€llsfika medans jag vĂ€ntar, och mysa ner mig i soffan. En helt okej dag lider mot sitt slut, hoppas att morgondagen blir minst lika bra! 😃






Datorrum/förrĂ„det. Ett bra gömma-undan-rum! 👍


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0