en härlig torsdag... ☀️

Torsdag och solsken! Härligt. Imorse vaknade jag vid 05-tiden av att Edwin låg och pratade för fullt i sängen. Samtidigt kände jag något knöligt nere vid fötterna. Hihi, där låg Elias och snarkade. Han måste ha smugit dit inatt och lagt sig utan att väcka oss. Kudde och snuttis hade han med sig också, gullen! Edwin fick ersättning, sedan låg vi hela familjen huller om buller i sängen. Alla somnade om tills det var dags för storgrabbarna att göra morgon. Mot jobb och dagis! 

Edwin och jag låg kvar i sängen enda till 08:30 innan vi gick upp. Lilleman fick gröt, och jag en kopp kaffe och två ägg. Jag har ju haft fastedag... Tur att ägg är hyffsat mättande! 

Förmiddagen rullade på. Edwin tvärslocknade vid 10:30 igen och sov nästan en timme! Under tiden passade jag på att slöa i soffan. Man får det ibland... 😎 Mamma kom hit en sväng hon också. Lite Edwin-sjuk tror jag visst! Han vart som vanligt glad över att få se sin momme. (Elias namn på sin mormor, så himla gulligt. Våran mormor fick heta moll, omma och lollo när vi var små! Undra vad Edwin kommer säga?) 🙊

Mitt på dagen blev det lunch för lilleman. Jag kände mig konstig nog inte så hungrig, så jag skippade att ta 2 dl soppa just då. Istället gick vi ut i det härliga vädret. Lite blåsigt, men solen gör underverk med en trött morsa! 

Vi tog en liten promenad med Carro. Sedan avslutade vi med fika hos min mamma. Kaffe och lite soppa till mig! Vi satt ute på altanen och bara njöt i solen. Riktigt gött... ☀️

Väl hemma igen var det dags att börja med middagen. Edwin låg och vädrade rumpan, sedan kom Tom hit så då passade jag på att stå vid spisen. Efter ett tag somnade Edwin igen, och storgrabbarna kom hem från jobb/dagis. 

Elias sov i bilen och var inte på sitt bästa humör när han vaknade. Han kan vara tröttsur han, hihi. Efter lite om och men fick han iallafall i sig lite middag. Idag åt vi en släng-ihop-röra med pasta, bacon, cremefraiche, champinjoner, broccoli och sweetchili. Helt OK! Edwin fick äta min egengjorda torsk-puré och den verkade också gå hem. Härligt! 👍

Efter maten åkte jag och Elias till affären. Lite väl tomt i kylskåpet... Storebror är så himla duktig nu med att vara utan blöja! Förut har han verkligen inte velat, men nu känner han sig säker. Och vi också. Han säger alltid till när han är kissnödig, till och med på dagis nu. Att göra nummer 2 på toaletten är däremot lite läskigt än... Han gör det gärna i blöjan. Men huvudsaken är att han lär sig att säga till när det är dags att ta på den. Sedan faller nog resten på plats också. På natten har han också blöja, det vill han själv också. Den här veckan har det bara hänt en enda olycka, och det var när han var helt utan kläder. Då passade han på när inga kläder var ivägen, haha. "Jag ville kissa på en gång kände jag" var anledningen. Men han är så himla duktig! Vart vi än är så är han utan blöja nu, det gäller bara att tänka sig för så att han kissar innan vi åker någonstans! Stora killen... 

När vi kom hem började Elias pyssla. Vi köpte äntligen lim som han har tjatat på oss om så länge! Oj vad han donar och gör fina saker. Han klipper, klistrar, ritar och gör allt från läskiga gäddor till långa tåg! 😜

Edwin var trött och lite gnällig. Men ett bad gjorde susen! En ren och mysig pyjamaskille fick sedan välling innan han somnade vid 20-tiden. Idag var det pappa som nattade honom. Goseplutten...

Elias och jag tog ett bad medan Mattias nattade Edwin och diskade. Vi tvättade håret på varandra och lekte ett tag innan jag gick upp och torkade håret. Elli badade vidare ett tag till. Sedan blev det kvällsfika, smörja hemska torrfläckar, klippa naglar och borsta tandsingarna. Hopp i säng! Men han kunde minsann inte sova. Jag läste sagor, hittade på polishistorier och sjöng i 45 minuter. Till slut var det surfplattan som äntligen kunde få honom att sova... Så sent som 21:30. På tok för sent eftersom det är dagis imorgon! Tur att det är fredag och helg sen. 

Resten av kvällen har vi vuxna spenderat i soffan. Peter är här och spelar tv-spel med Mattias. Lite tvätt har blivit vikt, annars har det mest bara slöats! Och nu tror jag att jag ska slöa vidare i sängen... Übertrött! 😴










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0