en gladare liten bebis... 👌

Onsdag och sovmorgon. Eller? Knappast, bĂ„da barnen ville upp före tuppen som tidigare i veckan. Den trötta mamman jublar inte direkt... Men igĂ„r var jag smart och laddade kaffebryggaren innan jag gick och la mig, sĂ„ det gick smidigt att fĂ„ kaffe! ☕

Elias och Mattias Ă„kte till jobb/dagis, jag och Edwin myste pĂ„ hĂ€r hemma bara. Han Ă€r fortfarande snorig, men hans humör börjar bli bĂ€ttre. Glada lilla Edwin för det mesta igen... 👍

NÀr lilleman sov sin första powernap ringde jag till pastorsexpeditionen för att checka av dopet. NÀr jag ringde och bokade sa dom att en prÀst skulle höra av sig nÀrmare dopet, men med 3 dagar kvar har ingen ringt? Jag blev supernojig och var rÀdd att det blivit nÄgon miss... TÀnk om dom missat att boka in vÄrat dop? Men nejdÄ, allt var lugnt och han skulle pÄminna prÀsten att höra av sig. TvÄ dagar pÄ sig! Skönt att det inte var nÄ tok iallafall.

Mitt pĂ„ dagen tog jag och lilleman en promenad. Han somnade precis nĂ€r vi kom hem, sĂ„ jag kunde dona pĂ„ lite hĂ€r hemma medans. Byta gardiner i sovrummet. Tog dom som satt i Edwins rum, sedan strök jag ett par andra och satte upp till honom. Fint! Hann precis göra iordning lite lunch ocksĂ„, sedan vaknade han. Han gjorde mig sĂ€llskap vid bordet, lillpluppen! 

Klockan tickade pĂ„ och eftermiddagen kom. Förberedde middagen och underhöll Edwin samtidigt. Vi lekte och busade enda tills pappa och storebror kom hem! Dags att Ă€ta... Egenfiskad regnbĂ„ge med potatis, sĂ„s och grönsaker. Mmmm! Himla roligt att Elias ocksĂ„ tycker om fisk. Edwin ocksĂ„ för den delen, torskbarnmat Ă€r en favorit! 

NÀr vi alla var mÀtta och nöjda sÄ diskade jag undan. Sedan kom Peter och Ebbe pÄ besök! Barnen lekte med bilar en stund, sedan klÀdde vi alla pÄ oss och gick ut till lekparken alldeles utanför. Brrrrr, vad kallt det var... Men skönt med lite luft. Edwin och jag gick dock in efter ett tag.

KvĂ€llen kom krypandes och lillebror fick vĂ€lling och sedan hopp i sĂ€ng. Han var trött och somnade pĂ„ tvĂ„ röda... Elias fick ta ett bad, i Edwins badbalja. Vi har inte nĂ„gon "plupp" till badkaret Ă€n, men det löste ju sig Ă€ndĂ„. Kul att bada sĂ„ tyckte Elias! Ren och fin fick han hoppa i pyjamasen. Innan han la sig sĂ„ donade han inne i datorrummet med pappa, koppla in den stationĂ€ra datorn. Sedan försvann han in i badrummet, kom tillbaka och sa att han var blöt i pyjamasen. Han hade kissat pĂ„ sig sa han. Fast nÀÀÀ, det kallar jag det inte. Han hade dragit ner byxorna och kissat pĂ„ badrumsmattan. Unge! FörlĂ„t, men jag "brĂ„Ă„Ă„kade" bara... Ja, sĂ„nt rĂ„kar man ju ofta göra? Haha, suck! 😂

Nu sover bĂ„de barnen och en kvĂ€ll i soffan vĂ€ntar. Lite kvĂ€llsfika, tv, dusch och hopp i sĂ€ng. Mattias och Elias har gĂ„tt pĂ„ lĂ„nghelg nu, sĂ„ nu vĂ€ntar nĂ„gra lediga dagar. FĂ„r se hur mycket "ledigt" det blir, ett dop krĂ€ver rĂ€tt mycket planering! 😜

Vi fick brev frĂ„n HudiksvallsbostĂ€der idag med. TvĂ„ biobiljetter och en bekrĂ€ftelse pĂ„ att vi kan riva hyresfakturan för hela Juni... Tjoho! Bra plĂ„ster pĂ„ sĂ„ren för den sena inflyttningen! 👍









Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0