en fantastisk lördag... 🌺

Lördag, underbara dag... Hela familjen vaknade i storsängen vid 8-tiden. Alla var pigg förutom jag. Förstår inte vart denna extrema trötthet kommer ifrån? Vitaminbrist? För det är helt galet vad trött jag är på mornarna. Hua! 

Hur som helst så pallrade jag mig upp till grabbarna i vardagsrummet. Mattias och Elias skulle till farmor och farfar, så jag hade inte så många alternativ än att gå upp med Edwin. Fast jag passade på att blunda i soffan en stund medan han roade sig själv i babysittern. Sedan blev det kaffe och gröt. Äntligen försvann dom blytunga ögonen... ☕️👍

Efter lillemans första powernap klädde vi på oss och gick ut. Eller ja... Vilka kläder? Idag var det premiär för bara ben och sommarkeps för Edwin. Riktigt härligt väder, även om det blåste en del. Vi packade med oss filt, fika, leksaker och mötte upp min mormor. Time for picknick! 

Vi gick till fotbollsplanen där vi slog oss ner i solen. Edwin trivdes ypperligt på en filt i skuggan. Spännande med allt nytt att upptäcka utomhus! 🙊

Efter ett tag kom även min kusin Tom och moster Anette dit. Och strax därefter kom Mattias och Elias från Bobygda. Oj så mysigt vi hade! Fika, glass, lek, fotboll och en massa sommarkänslor! 🌸 Edwin var supernöjd i vagnen, antingen sov han eller så tittade han sig omkring med glittrande ögon. Vi var ute i hela 5 timmar! ☀️😎⚽️☕️🍦🌸

Elias ville ta en promenad hem, så han gick med oss medan pappa åkte bil. Duktig kille! Väl hemma blev det en skön dusch. Bort med all solsvett och allt barfota-smuts... Jag började, och fick sedan sällskap av Elias. Under tiden så matade Mattias lillebrorsan. Sedan bytte vi. Mattias tog en dusch och jag la två trötta barn som var i behov av en tupplur! Snark sa det, så sussade båda barnen sött i sovrummet. Ja, vem blir inte trött av en heldag ute i finvädret? Gullungar... 

När barnen vaknade gjorde vi oss redo för middag. Vi hade turen att bli bortbjudna till min kära moster ikväll. Pulled pork med massa goda tillbehör. Och ett glas rött till mamman! 👌 Helt fantastiskt gott var det. Och ljuvligt att bara sätta sig till ett dukat bord, hihi. 

Barnen skötte sig finfint och verkade njuta av den sköna, varma kvällen. Elias lekte med min moster och Edwin satt nöjd i babysittern. Det är en riktig hit att ha den utomhus tycker lilleman! 

Vi hade en otroligt mysig kväll och hade svårt att få med oss Elias hem. "Jag måste stanna här, jag får så ont i benen annars!" Hahaha, gogubbe. Han gillar verkligen att vara där, så nån gång när det passar blir det nog en övernattning! Men nu fick han låna hem en stor gose-hund, så då gick det ändå bra att åka hemåt. 

Klockan var nästan 20:30 när vi kom hem, så för lillebror blev det välling och pyjamas på en gång. Sedan somnade han sött. Elias fick äta lite popcorn med oss och pyssla lite innan han hoppade i säng. Ännu en sen kväll... Men så är det väl på sommaren och dessa fina kvällar. Konstiga luncher, sena middagar och ännu senare läggningar för barnen. Hoppas dom sover gott inatt, dom små liven. Det kommer iallafall jag göra! Det tar på en att vara ute en hel dag, man blir så mosig och trött! Och axlarna mina har fått en kräftliknande röd färg, haha. Men benen då? Näpp. Lika bleka som innan... 😂

Nu är det lugna gatan här hemma. Niklas kom just och har lite tv-spelskväll med Mattias. Själv funderar jag på att hoppa i säng faktiskt. Ögonen går i kors snart... Så det är nog lika bra att ladda batterierna inför morgondagen. Det sägs att det ska bli fint väder då också! 👏













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0