det tråkigaste is done... 👍

Onsdag! Edwin tyckte att det var morgon strax efter 07-tiden. Och det har han väl egentligen rätt i kanske, men mamman är ju aningens morgontrött av sig... Tur att världens vackraste leende gör en på bra humör! 💞 Och att han ville stanna och gosa i sängen ett bra tag! 

Morgonen var som vanligt lugn och skön. Kaffe, frukost och lillemans morgongröt. Sedan blev det hoppgunga, lek och mys innan vi tog tag i dagen på riktigt. 

Ut i det fina vädret... ☀️ Det blev en liten promenix i hopp om att lilleman skulle somna. Men tji fick jag! Han somnade inte förens vi var hemma och jag hade försökt vagga vagnen i en halvtimme. Så klockan hann bli 12:00 innan han tog sin första powernap! Var tvungen att ta av honom byxorna i vagnen också, det var så sjukt varmt. Stackarn var alldeles sjöblöt av svett... Efter det kunde han somna gott i vagnen i skuggan. Då passade mamman på att lapa lite sol... 😎

Efter en timme vaknade han och var hungrig. Lunch till både mor och son! Sedan gick vi faktiskt ut igen. Härliga väder! 

Det blev en liten runda och en titt inne på Röda Korset. Kunde inte motstå ett par helt nya minisandaler till Edwin, i brynäs färger och allt... 🙊 

När vi kom hem igen hade lilleman somnat i vagnen igen. Tröttis! Då kunde jag passa på att göra mat. Klockan tickade på himla fort idag! När han vaknade fick han hoppa lite i hoppgungan medan jag gjorde klart det sista. Jag hade tänkt hinna flyttpacka lite idag också, men vips var klockan så pass mycket att Mattias kom hem från jobbet. Middag till allihopa! Baconsås med pasta till oss, och favoritburken med lasagne till Edwin. 

När vi var mätta och nöjda kom Tom hit för att passa Edwin en stund. Jag och Mattias hade nämligen planerat att flytta förrådet till vårat nya! Puh... Vi packade volvon full och tömde ut resten av grejerna. Mysche saker. När vi hade fyllt bilen skulle Tom iväg, så nästan barnvakt tog över. Min mamma kom hit och myste med lilleman medan vi körde första lasset. När vi kom tillbaka var klockan redan välling- och läggdags för Edwin. Så bästa mormorn nattade honom medan vi körde lass nummer två. Det blev ytterligare en vända innan vi hade tömt det gamla förrådet och fyllt det nya. Gud vad skönt... Det tråkigaste och mest gruvsamma är nu gjort. 😃

Jag sopade även ur förrådet här och ställde in dom få grejerna vi har kvar tills helgen. Sedan blev det kvällskaffe och en liten paus. Min pappa kom och bytte av mamma som skulle åka och jobba. Medan han satt här och passade en sovande Edwin så flyttade vi över ytterligare några saker. Nu är alla utemöbler på plats på nya balkongen också. Det stora schabraket till soffa fick precis plats där! Superskönt att vi är igång. Och ett supertack till bästaste mamma, pappa och Tom som varit här och passat lilleman! 🌸

Nu är det kväller... Funderar på att tömma kökssoffan och packa ner allt i flyttlådor. Jag får inte så värst mycket gjort när jag är hemma själv med Edwin på dagarna. Får passa på under kvällarna! Men först blir det en dusch och kvällsfika, efter det påbörjar jag fastedag nummer två för denna vecka. Fasta tills imorgonkväll. Resten av helgen kommer jag behöva äta massor om jag ska orka hjälpa till att kånka alla flyttlådor och möbler upp för våran jäkla trappa! 😁







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0