dagen bara försvann... 🙈

Tisdagen kickade vi igång strax efter 07-tiden här hemma. Edwin vaknar som vanligt mer världens leende på läpparna, så även om mamman är trött är mornarna himla mysig med min skatt. 

Kaffe, frukost och gröt till lilleman. Sedan klädde vi på oss och gjorde oss redo för dagen! Ganska snart gick vi ut på en promenix. Varmt och härligt... 😎 Vi gick upp till mamma för att hämta hem några påsar köttfärs som vi hade i deras frys. I nya lägenheten får vi äntligen en stor frys och ett stort kylskåp. Behövligt... 

Edwin sov sött under hela promenaden. Han vaknade när jag var inne på Ica och handlade. Tur att han älskar att titta på mamma när hon shoppar allt från mat till kläder! 🙊 Med två tunga matkassar promenerade vi sedan hemåt. Skyndade mig att packa in allt, sedan gick vi ut igen. Älskade maj månad...

Det blev även ett besök på Röda Korset. Kunde inte låta bli att köpa en hoppgunga som jag såg där förra gången. En gammal och anskrämlig sak, men så skönt att ha en både hemma hos oss och hos mormor/morfar. Dessutom gillar jag passformen på dom gamla hoppgungorna bättre än dom nya. Denna duger fint att hoppa i och lilleman älskar den! 

När vi kom hem blev det lunch för oss båda, sedan premiärhoppade Edwin i gungan. Tummen upp! 👍 Då passade jag på att göra lite nytta... Tvätta alla mattor inför flytten. Sedan tömde jag linneskåpet och packade ner alla sängkläder, handdukar, gardiner, dukar osv. Började lite smått i köksskåpen också, men det är så svårt att veta vad man behöver ha framme ett tag till... Pratade iallafall med hyresvärden idag, och till 99% säkerhet kan vi börja flytta på fredag. Hoppas verkligen att städfirman hinner klart... 

Efter att Edwin hade ätit mat åkte vi en sväng till stan. Mormor gjorde oss sällskap och vi styrde mot Dollar. Fler flyttlådor behövde köpas! Fyndade även coola gardiner till Elias rum, och lite nödvändigheter. Sprang in på leksaksaffären och köpte skedar till Edwin och myggnät till vagnen. Äntligen kom jag ihåg att köpa det... Innan vi åkte hem blev det även ett besök på A&H för att köpa snus, sedan en liten fika på kusin Fridas jobb. 

När vi kom hem sov Edwin. Stackarn var alldeles svettig i bilstolen... Försökte få honom att sova vidare i sängen, men är du tokig mamma? Inte ville han sova inte. Han fick vatten och mat, sedan hoppade han i hoppgungan medan jag förberedde middagen. Idag blev det spagetti och köttfärssås. Men jag fick äta själv, för Mattias och Peter skulle laga våran bil efter jobbet. Tack och lov, hatar att köra Mattias skruttvolvo... 

När pappa äntligen kom hem blev Edwin glad. Fast det har han faktiskt varit hela dagen, min lilla goding. Han orkade dock inte vara vaken så länge. En trött liten kille fick välling vid 19-tiden, sedan somnade han. 

Kvällen har jag ägnat åt att diska, hänga en tvätt och färga håret. Ville ha liiiiite mörkare brun färg... Tror det blev rätt bra, svårt att få till en rättvis bild. Trodde inte jag skulle hinna fräscha upp håret inför dopet, så det var skönt att jag hann! Håret såg ju så sjukt missfärgat ut innan... 😜

Nu är det soffläge. Men inte allt för länge tror jag... Tröttelitrött. Imorgon ska jag försöka packa så mycket som möjligt här hemma. Ja, så mycket som min lilla goding tillåter! 😊








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0