tack och hej veckan...

Vilken härlig söndag! Jag vaknade upp och var superpigg, för första gången på flera månader! Mina underbara föräldrar hade Edwin hela natten, medan jag sov som en stock nere i deras källare. Jag kan inte minnas senast jag sov en hel natt? Helt underbart skönt. Och supermysigt när pappa kom ner med Edwin till mig på morgonen. Åh vad mammig och gosig han var, min älskade lilla skatt. 

Morgonen flöt på i ett lugnt tempo. Mamma gjorde go-frukost och Edwin hängde i hoppgungan. När han började bli trött igen fick han hoppa ner i vagnen... Vi gick en liten runda, sedan sov han sött vidare en stund medan jag satt och solade. 

Mitt på dagen gick vi in och myste i soffan. Sedan blev det lite av varje... Leka, vädra rumpan, hoppa i hoppgungan och köra hårt i babygymmet. Efter ett tag blev lilleman trött igen, dags för dagens andra powernap! Medan han sov tog jag det lugnt i soffan i väntan på middagen. Ännu en dag då bästa mamma servar mig med god mat. Även min mormor kom dit och åt. Helstekt kotlettrad med stekt potatis och sås, mmmums! Edwin vaknade precis när vi skulle äta, men han låg nöjd på golvet så vi fick äta i lugn och ro. Dessutom fick vi i oss god äppelpaj till efterrätt... Söndagslyx. 

På eftermiddagen kom Mattias dit. Dags att hämta hem en saknad storebror! Edwin och jag följde också med, perfekt tajming med hans sista powernap för dagen. Oj vad vi har saknat Elias här hemma! Han hade massor att berätta i bilen på väg hem, och vi alla (inklusive Edwin) lyssnade med stora öron. Goplupp! 

Väl hemma blev det ett bad för Elias och Mattias, medan jag matade en hungrig Edwin. Mätt och belåten blev det sedan lite mys och gos i soffan. Han var på gladhumör och skrattade som en tok. Finns det något bättre än glada barn?! 

Kvällen blev lugn och skön. Edwin somnade vid 20-tiden (han är nog inställd på vintertid ännu) och Elias myste med oss framför teven. Kvällsfika och tecknat. Han var trött han också, så det var riktigt mysigt med en nybadad och gosig kille i knät. 

Vid 21-tiden vaknade Edwin och var ledsen. Jag förstår inte vad som har hänt med hans kvälls/nattsömn? Han vaknar hela tiden känns det som... Vi började om med nattningen och tog med storebror i samma veva. Vi vill ha honom i våran säng inatt, han är hostig och brukar ju få kruppanfall då. Vi hoppas han slipper undan det, men det är skönt för både oss och honom att han sover med oss utifall att. Båda barnen somnade, och vi håller nu tummarna för en bra natt. Jag får försöka få Edwin att somna om i sin säng när han vaknar sen, annars blir det tråååångt i sängen våran! 

Vi vuxna har nu lite soffhäng framför teven. Men snart blir det nog sängen! Trots att jag sovit en hel natt så känner jag mig trött... Och jag gör nog klokt i att försöka samla så många timmars sömn som möjligt. Elias ska nämligen vara hemma från dagis imorgon, så jag blir själv med båda barnen. Hoppas dom är på bra humör och att jag är pigg, då är det ju ingen match :) 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0