en lördag with my love...

Imorse vaknade vi upp runt 8-tiden av ett illvrål. Det var längesedan Edwin vaknade och var sådär ledsen, men man kastades direkt tillbaka i tiden och kom ihåg hur jobbigt det var att vakna upp till ett otröstligt gråt. Usch och fy. Som tur var gick det över fort. Ett rejält brak i blöjan, sedan var han en glad liten bebis igen! 

Frukost och soffmys, sedan lämnade pappan hemmet för att jobba en stund. Så vi fick mysa själva, jag och my little love. 

Efter Edwins första powernap åkte vi upp till mina föräldrar. Mamma hade varit i Gävle och shoppat massa fint till oss igår. Tusen tack, älskade bästismamma. Elias fick så snygga Alfonskläder, en stor fiskkudde, en bok och massa bilkort så han kan "skriva post". Edwin fick också Alfonsbyxor och  ett par andra snyggisbyxor från Nameit. Vi vuxna fick godis, ljus, korgar, en murgröna och lite annat. 

Vi stannade ett tag och myste i soffan. Edwin sov en stund till och vi vuxna festade till det med korv och bröd. Jag plöjde igenom lite avsnitt av Familjen annorlunda och Bygglov, underbart. 

Mitt på dagen åkte mina föräldrar på fotboll, så jag och lilleman stannade en stund och klurade på vad vi skulle hitta på. Det blev en tur till Maxi, både kaffet och kaffefilterna var slut där hemma. Katastrof! Dessutom skrek bilen efter mer bensin. 

Min kära mormor gjorde oss sällskap på Maxi. Så skönt att får strosa runt i lugn och ro medan hon skjutsar Edwin i vagnen. Ja det känns nästan som lite lyxig egentid, hihi... Som vanligt är det lätt att fylla kassarna. Det blev mer än bara kaffe och filter om jag säger så. Bland annat så premiärhandlade jag lite nytt i matväg till Edwin. Jag har inga planer på att sluta amma eller byta ut måltider än. Men man blir fruktansvärt ivrig som förälder och vill prova allt! Jag köpte majs/potatispuré, äppeldryck, mjölkfri gröt och majskrokar. Ja, för på måndag blir våran stora kille hela 4 månader och då får man faktiskt smaka sånt säger dom som bestämmer! 

När vi kom hem kunde mamman såklart inte hålla sig. Först ammade vi en stund, sedan provade vi med en liten tesked gröt. "Men vad i helskotta är det här mamma?!" skrek Edwin rätt ut. Nästan. Han smaskade lite och kände efter. Men vid nästa lilla minitugga slog han upp händerna och höll för munnen. Jag tolkade det som att det var ett "tack men nej tack" och gav upp, haha. På med nästa! Han fick en liten majskrok i handen... Som med allt annat han håller i så åkte den mot munnen. Smask och spott. Dreggel och klet. Nja, han är nog lite för liten. Inse ivriga mamma! Men det sista vi provade gick verkligen hem. Äppeldryck. (Hade dock velat köpa morotsdryck, men det var slut!) Han sög lite lätt på flaskan, smaskade, svalde och fyrade av världens nöjdaste leende. Mamman var rätt nöjd hon också, men får nog inse att han är mest intresserad av vad som finns i tuttarna... 

Dagen gick i raketfart, och vips så var klockan redan 18:00. Mattias hade fått tag på biljetter till HHC, så han och Peter åkte på hockey. Edwin och jag myste på här hemma. Ett bad för lilleman blev det. Han uppskattade det enda tills dumma mamma råkade stänka vatten i ögonen... Grin och skrik enda tills han var torr, påklädd och fick ligga vid mammas tutte. Lördagsmys i soffan!

Vi tittade på tv, kramades och busade. Han verkar gilla att bli lite "skrämd". Om man tittar bort ett tag och sedan vänder sig snabbt mot honom med ett roligt ljud så rycker han till, spärrar upp ögonen och skrattar det där underbara skrattet. Älskade gosunge!

Edwin höll bara ut till 19-tiden ikväll. Men så blir det när man envisas med att bara sova 20 minuter här och där på dagarna. Fast det är rätt skönt att han somnar tidigt, om man får säga så... Lite mamma-tid på kvällarna är som balsam för själen. Varva ner, ladda upp, höra tystaden och få känna längtan till sitt barn!

Kvällen blir lugn. Lite Mello kanske. Och vindruvor som lördagsgodis, det funkar det också. Men som det känns så blir det sängen tidigt... Trött. Och det får gärna bli imorgon fort, för då kommer en rejält saknad storebror hem för en vecka hos oss :) 










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0