en bra slut på veckan...

Edwin kickade igång söndagen klockan 07:30, vilket kändes helt okej. Utvilad mamma! Lilleman vaknade nämligen bara 1-2 gånger inatt, var det tack vare ersättningen tro? Skönt som tusan var det iallafall. 

Vi hade en lugn morgon här hemma. Pappan tog lite sovmorgon innan han också kom upp och myste med oss. Edwin fick ersättning till frukost (vi ammade på natten och tidiga morgonen) och han fick i sig hela flaskan på 165 ml. 

När det var dags för lilleman att sova sin första tupplur tog Mattias med honom på en promenad. Själv åkte jag till Folketshus här i Forsa där det var klädbytardag. Jag träffade även Elias mamma som hade med sig en proppfull kasse med kläder till Edwin som han ska få ärva efter storebrorsan. Tusen miljoner tack! Så fina kläder! 

Inne på Folkan lyckades jag fynda litegranna. Tyckte inte att det fanns sådär jättemycket till pojkarna, men både Elias och Edwin fick en del fint. Badbyxor, shorts, mjukisbyxor, en tröja och sandaler blev det till storebror. Tummen upp för badbyxorna och sandalerna! Lillebror fick tre bodys, shorts och sandaler. Och en träskallra! Hade velat hitta mer byxor till Edwin, men det var lite klent på den fronten. Plus att man blir lite snål... 40 kronor för ett plagg känns helt plötsligt dyrt när man hittar vissa plagg för 5 kronor! Tokigt men sant. Nåja, jag är nöjd med fynden iallafall. 

När jag kom hem hade grabbarna precis också kommit in från promenaden. Edwin vaknade och var på gladhumör! Efter lite mys och amning klädde vi på oss och åkte till stan. Ett Maxi-besök stod på schemat. 

Vi handlade lite smått och gott innan vi åkte vidare till Bobygda. Barnens farmor fyller år imorgon, så vi tänkte fira henne idag. Våffel-lunch hade vi beställt också! Edwin var tydligen trött... Han sov hela vägen in till Maxi, medan vi handlade, och sedan hela vägen till Bobygda. Tröttis! 

Vi hade en mysig eftermiddag hos barnens farmor och farfar. Blommor, paket, våfflor, tv, lek och bebisgos. Edwins humör pendlade... En stunden glad och sekunden efter var han arg. Sådär gulligt arg, haha. Vid 16-tiden åkte vi hemmåt, och lilleman somnade som en stock direkt! 

När vi kom hem påmindes jag på en gång att det var dags att tvätt. Tvättkorgen svämmade över, tvättmaskinen har inte snurrat på ett par dagar nu... In med en full maskin, och locket på tvättkorgen gick äntligen att stänga! 

Sedan blev det en dusch med hårtvätt för mig. När jag var klar fick Edwin ta ett bad med mig. Uppskattat. Rena och fina blev det sedan lite mys innan det var dags att natta min lilla skatt. 

Han somnade i sin egna säng! För första gången på... Ja, för första gången i sitt liv typ. Han fick en flaska ersättning som han slukade upp, sedan vaggade jag honom i min famn ett tag. När jag såg att han började bli trött la jag ner honom i sängen. En del protester, men efter ett tag så somnade han så sött. 

Undra om jag får Edwin-abstinens inatt? Eller så blir det gudomligt skönt att slippa ligga i mittskarven och vakna med ryggont... Fast ja, vi har inte sett hur natt blir än. Han kanske vaknar inatt (eller snart) och vill ligga bredvid mamma. 

Han har iallafall ätit färre gånger idag, men mer åt gången. Skönt! Två flaskor ersättning, och tre amningstillfällen. Tror jag måste pumpa ut lite mjölk innan jag lägger mig! 

Nu är det soffmys som gäller. Jag har precis hängt tvätten och Mattias har diskat. No more to do! Men känner jag mig själv rätt så kryper jag snart ner i sängen och hoppas på en bra natt :) 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0