tillbaka pĂ„ jobbet... 👋

Lördagen inleddes med en liten sovmorgon till 07:30, riktigt hĂ€rligt - Ă€ven om jag nog hade behövt sova lite mer... Vaknade nĂ€mligen upp med en förkylning i kroppen. HuvudvĂ€rk, ont i nacken, snorig, tjock i halsen och allmĂ€nt seg. Tjoho vad kul. Det verkar som om Edwin och jag smittar varandra om och om igen? Han har nĂ€mligen var snorig ett tag han ocksĂ„... 

Alvendon, frukost och kaffe gjorde mig lite piggare iallafall. Och bebismys sĂ„klart. Sedan mĂ„sta jag göra mig iordning för att Ă„ka till stan. Behövde utrĂ€tta litegrann innan jag började jobba! 

Det blev en tur till Maxi och till leksaksaffĂ€ren för att klĂ€mma pĂ„ lite vagnar. Det blev en Crescent compact 2014! Valde mellan den, en Brio race och Emmaljunga scooter... Crescentvagnen blev vinnaren för att den kĂ€ndes mest ombonad, var mjukast i sitsen, hade riktigt rejĂ€la dĂ€ck (bra i snön) och en maxvikt till 18 kg. Annars var dom rĂ€tt lika. Men vi bestĂ€llde den frĂ„n Jollyroom istĂ€llet, det blev nĂ€mligen nĂ„gra hundralappar billigare... Köpte Ă€ven en fotsack och regnskydd, sĂ„ nu Ă€r vi utrustade hela sommaren, hösten och vintern!👍

PĂ„ jobbet gick det bra! SĂ„ jĂ€kla roligt att vara tillbaka med vĂ€rldens roligaste arbetskamrater. Och stamkunderna undrade vart tusan jag hade hĂ„llit hus, haha! 

Visst kĂ€ndes det att det var ett Ă„r sedan jag jobbade, men allt fanns faktiskt kvar i huvudet nĂ„nstans. Vissa saker lite lĂ€ngre in, men Ă€ndĂ„. Mackorna, maten, kassan och rutinerna satt bĂ€st. Det Ă€r vĂ€l alla nya priser, tempot och det rĂ€tta tĂ€nket som behöver trĂ€nas upp. Men överlag gick det kanon. Dessutom sĂ„ var vi fyra personal idag, sĂ„ det gick smidigt. Jag, Karin, Trine och Mathilda! 👊

DessvÀrre har jag dragits med en rejÀl huvudvÀrk hela dagen, sÄ det var galet skönt att fÄ stÀda och bomma igen. Och underbart att fÄ trÀffa min lilla bebis! Han hade haft det bra med pappsen hela dagen, och den sista timmen hos sin mormor och morfar eftersom Mattias skulle ut med grillÄdor.

Vi blev kvar uppe hos mamma och pappa ett tag. Vi blev nĂ€mligen bjudna pĂ„ grillmiddag. Lovely! En mysig eftermiddag/kvĂ€ll ute pĂ„ inglasade altanen. Edwin satt pĂ„ golvet och lekte, sedan mumsade han pĂ„ majskrokar medan vi Ă„t. Efter lite massage, mat, kaffe, spikkudde och mer alvedon sĂ„ slĂ€ppte Ă€ntligen huvudvĂ€rken. Vilken befrielse! 

Vid 19-tiden blev Edwin supertrött, sĂ„ vi packade in oss i bilen och Ă„kte hemĂ„t. Nu Ă€r frysen fylld med massa bröd och fikabröd ocksĂ„, snacka om hĂ€rligt. Det har jag saknat under det hĂ€r Ă„ret jag inte har jobbat... 

Lilleman fick vĂ€lling och sedan hopp i sĂ€ng. Han somnade pĂ„ tvĂ„ röda! Jag hade ocksĂ„ kunnat gĂ„ och lĂ€gga mig kĂ€nns det som... Trött. Men vet ni vad jag tĂ€nker göra? Tappa upp ett bad, ta en whisky mot förkylningen och sedan mysa ner mig i soffan med sambo + chips! 👌

Det fĂ„r bli min lördagkvĂ€ll, lĂ„ter finfint. Men kvĂ€llen blir inte allt för sen... Imorgon vĂ€ntar nya Ă€ventyr. Det blir eventuellt en tripp till Brickaloppisen! 😃






Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0