studenternas fredag... 🎉

Fredag och student! 🎉 TĂ€nk att det redan har gĂ„tt 5 Ă„r sedan det var jag som gick dĂ€r med mössan pĂ„ huvudet och inte hade nĂ„n aning om hur livet skulle bli... KĂ€nner mig gammal som satan! Men oj vad mycket jag har hunnit uppleva. Helt underbart. 

Dagen till Ă€ra tog jag och lilleman en sovmorgon efter att storgrabbarna Ă„kt pĂ„ jobb/dagis. Enda till 09:00 lyckades Edwin sova! Men efter en halvjobbig natt med mycket bök sĂ„ var det vĂ€l det minsta han kunde bjussa pĂ„, haha. 

Morgonen gick sedan Ă„t till att göra oss iordning för att Ă„ka till stan. Min mamma kom hit och hĂ€mtade oss, sedan Ă„kte vi efter att Edwin var mĂ€tt i magen pĂ„ gröt. 

Innan studenttĂ„get började röra pĂ„ sig sĂ„ gick vi en runda pĂ„ stan. Burr vad det blĂ„ste kallt. Och virrmamman hade glömt en filt till vagnen! Fick snĂ€llt gĂ„ och köpa första bĂ€sta filt jag hittade... 

Klockan tickade pĂ„ och Ă€ntligen kom studenterna tĂ„gandes! Jag lyckades hitta barnens kusin Kalle och hann hĂ€nga en grej runt hans hals, men min kusin Lovisa sĂ„g jag inte en skymt av. SĂ„ vi fick gĂ„ till Borgarparken för att leta och hĂ€nga rosor runt hennes hals dĂ€r. SĂ„ fina studenter sĂ„! 🌾 

Frusna och kalla Ă„kte vi sedan hemĂ„t. Lilleman började bli hungrig! Han fick mat sĂ„ fort vi kom hem, sedan var det snabba puckar som gĂ€llde. Byta om, packa och bege oss pĂ„ studentfest till Kalle! 

Ett supertrevlig studentkalas blev det. God mat, gott fika, trevligt umgĂ€nge och barn som sprang omkring och lekte! BĂ„de Elias och Edwin skötte sig exemplariskt, inte det minsta lilla gnĂ€ll... 

Vid 19:30 började barnen bli trötta, sÄ vi packade ihop och tackade för oss. Fast Elias fick vi inte med oss hem... Han ville prompt följa med sin farmor och farfar hem och sova över. SÄ det fick han ju sjÀlvklart, lillgubben! Tur att jag hade tvÄ par ombyten till honom i skötvÀskan, sÄ det var bara för dom att Äka.

Vi andra Ă„kte hemĂ„t. Babblarna höll Edwin vaken i bilen, hĂ€rligt. Han verkade dödstrött sĂ„ jag trodde att han skulle somna direkt nĂ€r vi kom in. Men icke... Han ville leka ett tag i sin sĂ€ng. Han gillar att sitta dĂ€r med ett gĂ€ng leksaker! Medan Mattias Ă„kte till stan för att byta bil och medan Edwin var nöjd passade jag pĂ„ att dammsuga! Fy vad skitigt det var hĂ€r... Körde igenom hela lĂ€genheten och tĂ€nkte sedan torka golven nĂ€r lilleman hade somnat. Men inte ville han sov inte. VĂ€lling, pyjamas, vagga, sjunga... Nope. Han bara busade runt i sĂ€ngen! SĂ„ han fick ligga dĂ€r och toka sig medan jag torkade av golven. Skönt att fĂ„ det gjort! Sedan gick jag in och sĂ„g till att mitt lilla busfrö Ă€ntligen somnade. FörstĂ„r inte att han blivit sĂ„ bökig att natta? Ofta tar det en hel timme, Ă€ven fast han Ă€r jĂ€ttetrött. Pruppunge! 🙈

NĂ€r han hade somnat tog jag en dusch medan Mattias tog tag i diskberget. Sedan myste vi ner oss i soffan framför fotbollen, med lite chips och cola! 👌

Nu har jag krypit ner i sĂ€ngen och hoppas pĂ„ mĂ„nga timmars sömn inatt. Imorgon vankas det nĂ€mligen jobb mellan 08-16, sĂ„ jag vill vara pigg och fit for fight! 👊

Mattias och Edwin ska Ă„ka till Bobygda och hĂ€mta hem storebror pĂ„ förmiddagen, dom stannar sĂ€kert dĂ€r ett tag och kommer nog hem samtidigt som mig ungefĂ€r. LĂ€ngtar redan tills hela familjen Ă€r samlad igen... 💙








5 Ă„r sedan jag tog studenten! Nostalgisk... 😊


Kommentarer
mamma

En timme att natta Ă€r vĂ€l ingenting....tog det en timme att natta dej nĂ€r du var liten sĂ„ var vi nöjd! ;-) 💕

2014-06-13 @ 22:18:43
mamma

En timme att natta Ă€r vĂ€l ingenting....tog det en timme att natta dej nĂ€r du var liten sĂ„ var vi nöjd! ;-) 💕

2014-06-13 @ 22:18:45


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0