solig skön söndag... ☀️

Söndag och solsken! Barnen tyckte att det var morgon strax efter 07-tiden. Det var bara att masa sig upp... Pappan hade turen att få sovmorgon! 

Elias åt frukost och tittade på barnprogram, en lugn morgon... Edwin fick gröt och lekte sedan en stund i sin säng. Då passade jag på att koka kaffe, vika tvätt och slänga in en ny maskin. Sedan tog jag det lite lugnt med en kopp varmt. Lovely! 

Vid 9-tiden åkte Mattias och spelade golf, så jag och barnen fick mysa ensamma här hemma. Edwin blev ganska snart trött, så det fick bli en powernap för honom. Elias och jag satt ute på balkongen en stund, pysslade och spelade memory. 

Efter att barnen sedan fått lite mat i magarna så gick vi ut. Lillebrorsan i vagnen och storebrorsan gick bredvid. Första stoppet blev på kiosken. Lite glass var vi väl värd i detta fina väder! 🍦

Sedan promenerade vi upp till min mamma. Elias var så duktig och gick hela vägen själv utan att klaga! Vi fortsatte att vara ute när vi kom fram. Lek, motorcykel, fruktfika och chill på altanen... 👌

Edwin tog en tupplur i vagnen med mormor och jag och Elias gick till några barn som hade loppis på gatan. Elias fick pengar av mamma som han shoppade lite leksaker för. Nöjd kille, haha. Sedan kom även pappan i familjen dit. Med flötlunch/middag, pizza. Så blir det ibland! 😜 Även Edwin fick mat, men det var nått som var galet. Han bara skrek och grinade... Ont i magen? Lillhjärtat. Vi lyckades få i honom hela portionen iallafall, sedan tvärslocknade han i vagnen när jag gick hem med honom. Storgrabbarna stannade ett tag till... 

Medan Edwin sov ute i vagnen hann jag diska undan här hemma. Sedan kom resten av familjen hem, och det blev lek på Elias rum! Rätt som det var kom hans mamma och lillasyster Ida hit. Slut på pappaveckan... Dom stannade ett bra tag och lekte, busade och fikade. Trevligt! 

Edwin var supertrött men höll ut ändå. När klockan var runt 19-tiden gjorde Mattias honom natteklar och fixade välling, själv smet jag ut på en skön promenixrunda i kvällssolen. Musik i öronen och ljumma vindar! 👌

Väl hemma igen var det tyst och lugnt. En sovande bebis! Jag tog en dusch och tvättade håret. Förstår inte hur mitt hår kan ha blivit så jäkla risigt? Sedan Edwin föddes har det fått så sjukt dålig kvalitet... Tunt, stripigt, fett och jag löser massor av hår! Hoppas det ordnar upp sig så småningom. 

Kvällen blir lugn. Tror jag ska koka en kopp té och sätta mig med fotoalbumen. Massa nya kort att sortera in! Sedan blir det hopp i säng... Imorgon kickar vi igång en ny vecka, min sista vecka som mammaledig på ett tag. Ser fram emot jobbsommaren med halva dagarna ledigt, men även tills det är dags att vara hemma på heltid med Edwin igen i höst. Härligt upplägg! 👍









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0