regnig höstlik dag... 🍁

Söndag, burr vilket väder! Verkligen en inne-mysar-dag... Och vad är en bättre start på en sådan dag än att ligga kvar i sängen till 09:30 och bara gosa? 👌 

När vi alla hade masat oss upp blev det barnprogram och kaffe. Vi fortsatte helt enkelt att mysa, fast nu i soffan. Efter ett tag fick Elias nog och började plocka fram frukost. Hungrig! Hela familjen samlad vi bordet, äkta helg-feeling! 😃

Efter frukosten fick två kladdiga barn bada händerna i handfatet. Det luktade inte allt för gott av messmör och leverpastej... Edwin blev dock besviken att han inte fick hoppa ner och bada hela kroppen, haha. 

När alla var påklädda hoppade vi in i bilen och åkte till Bobygda. Hälsa på barnens farmor och farfar en sväng! Där blev det lek, lego, bus och lunch. Köttbullar, till Elias stora glädje! 👍

När lillebror började bli trött åkte vi hemåt. Eller ja, vi åkte till Njutånger för att lämna tillbaka nå grejer som Mattias hade lånat av Elias gammelmoster. Där blev vi kvar rätt länge. Fikade och kollade på söta kattungar! Tror nog att både Elias och Edwin hade velat tagit med sig en varsin hem... Men nja. Katt och lägenhet går inte riktigt ihop tycker jag! Fast nog är dom gulliga alltid! 😍

När vi kom hem var klockan redan runt 16-tiden. Dagen bara försvann! Vi lekte inne på Elias rum hela familjen, enda tills hans lillasyster och mamma kom för att hämta honom. Det sista han sa innan dom åkte var "vi syns på Furuvik!" Ja, vi ska nämligen åka dit på tisdag med Elias. Båda familjerna! Hoppas vi slipper regn. Och att Elias, Ida och Edwin får en rolig dag med oss! 😃

När storebrorsan åkt hem fick Edwin ta sitt efterlängtade bad. Eller ja, efter att vi vuxna fått i oss lite sopp-middag. Men lilleman var trött och mest gnällig. Han har sovit småsnuttar i bilen idag bara.. Fast humöret höll han uppe enda till 17-tiden, så härligt när han är glad och nöjd! 

Efter badet blev det pyjamas och välling. Mys i soffan! Sedan var det en trött kille som tvärslocknade i sin säng. Godnatt min skatt... ✨

Mattias har åkt och fiskat, själv har jag slagit mig ner i soffan. Vädret gör mig så himla trött, minns inte sist jag kände solens strålar ens? Måtte det bli fint i veckan så jag kan ladda lite energi inför kommande jobbveckor... 

Tror jag ska ta en dusch och tvätta håret nu innan jag kryper ner under en filt i soffan. Imorgon kickar vi igång en ny vecka! 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0