nya vagnen är här... 👍

Onsdagen till ära lyckades hela familjen sova över! Vi vaknade av att Elias ropade "klar" från toaletten, haha. Men efter några snabba ryck kom storgrabbarna iväg i hyffsad tid till jobbet/dagis. 

Edwin och jag klev upp vi också. Lilleman satt och lekte ett tag medan jag kokade kaffe, bäddade sängarna och donade lite. 

Morgonen flöt på... Men jag hade en väldigt trött bebis! Trött men ändå glad. Jag la ner honom i sängen och bytte gardiner i hans rum. Så himla fint! Supernöjd. Dom hade kostat över 500 kr, men jag fyndade dom för strax under 100-lappen! 

När jag var klar höll Edwin på att somna, så jag smög ut ur rummet. Och som han sov... Han fick för sig att sova i hela 2 timmar! Det är jag absolut inte van, så jag fick ju nästan lite tråkigt här hemma! 🙊 Donade med lite allt möjligt och tittade på klockan stup i kvarten, haha. 

När han vaknade var han på superbra humör. Både mysig och glad. Det tycker mamman om! Vi lekte och tog det lugnt här hemma ett tag, sedan fick vi besök av Tom. 

Efter att pluppis hade ätit lunch blev han tvärtrött. Igen? Jodå... Han somnade som en stock och gjorde åter igen en långsovning. I drygt 1,5 timme sov han. Vad händer?! Tänk om han sov såhär bra varje dag, gud vad jag skulle få mycket gjort. Men jag gissar att det är hans förkylning som är boven i dramat... Suck! 🙈

Medan lilleman sov så fick jag ett sms från posten. Vagnen hade kommit! Ivrig som jag är så åkte jag till Ica och hämtade den på en gång. Vilken tur att Tom var här och kunde passa Edwin under tiden! 

När jag kom hem blev det vagnbygge för hela slanten. Fast det var i princip bara att sätta fast hjulen, suffletten och varukorgen. Skönt... Vagnen verkar vara super, och det lilla vi har provkört/suttit känns bra. Antar att det kommer bli ovant med fyra fasta hjul, men man vänjer sig nog! Vill ut och prova nu! 😃

Eftermiddagen kom fort och det var dags att börja med middagen. Var nästan klar när Elias och Mattias kom hem. I samma veva kom även mina föräldrar på besök. Med sig hade dom en bricka i marmor (love it) och vit målarfärg, tack tack tack.

När Edwin hade ätit sin middag fick han mysa med mormor och morfar medan vi andra åt. Idag blev det strimlad kycklingfilé i currysås och ris. Elias fick köttbullar! Nöjd kille. Han kom hem med en så fin teckning från dagis också, en superfint självporträtt. Imponerande! 👏

Efter middagen blev jag och lilleman ensamma en stund. Mamma och pappa åkte hem, och storgrabbarna åkte på Ica en sväng. Edwin var supertrött, så för att slippa allt grin fick han hoppa ner i badet. Glad unge igen! Han ääälskar verkligen att bada. Och badstolen är så smidig, verkligen en bra grej. 

Efter badet blev det hopp i pyjamasen och en flaska välling. Sedan däckade han vid 18:45 ungefär. Snorig som bara den, stackarn... 

Resten av kvällen har jag pysslat och donat. Mattias och Elias lekte och tittade sedan på ett spännande barnprogram, tror nästan ElliPelli vart lite rädd! 🙊 

Jag håller på att måla om bordet som jag fick av farmors syster. Även köksbordet fick sig en uppfräschning! Jag funderar på att måla vardagsrumsbordet i framtiden också, men är lite osäker... Vi får se hur det blir med den saken. 

Nu ska jag måla ett sista lager på lillbordet, sedan blir det nog hopp i säng! Imorgon hoppas jag på fint väder så att vi kan provköra det nya vrålåket! 😃

Just ja! Edwin har börjat med något nytt... Han går numera upp i krypställning! Har dock bara provat i sängen. Men han får gärna vara en stillasittande bebis ett tag till tycker mamman! 🙊











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0