nu går det undan... 🙈

Tisdag! ☀️ Som vanligt så bestämmer familjens yngsta medlem när det är dags att kliva upp. Strax efter 06-tiden låg han och pratade högt och tydligt, han nästan ylade att det banne mig är morgon nu! 

Lyckades lura till mig några extra minuter i sängen. Busa och blunda omvartannat. Trött morsa... Hur fasen ska det gå när jag börjar jobba efter midsommar? Kommer jag ens vara levande när klockan ringen strax efter 04-tiden? Det låter väldigt otroligt nu. Väldigt. 

Morgonen flöt på lugnt här hemma. Gröt, kaffe och lek. Det är så roligt nu när lilleman kan sitta själv, man verkligen ser hur stolt han är. Och är liksom mer nöjd med livet nu! 👍

Det blev en tidig powenap för Edwin. Så blir det när han bara ligger och bökar efter att han kommit till vår säng på natten. Han sover liksom så oroligt efter att vi hämtat in honom, ofta kring 03-04-tiden. Undrar om det är för att vi rör oss och andas/snarkar? Men jag vet inte om jag skulle "klara av" att låta honom somna om i sin säng igen efter nattmaten? Jag är ju så galet Edwin-sjuk och vill ligga nära då... 

Mitt på dagen kom Carro hit för en promenix. Men först kom mamma en liten stund också. När hon hade åkt igen gick vi ut. En sväng på RK och blomträdgården. Edwin sov sött i vagnen och jag var smakråd åt Carro som köpte fina blommor! 

Vi följde med henne hem ett tag. Hon planterade, vi drack te och jag gjorde min vanliga "flytta-på-saker-runda". Jag skulle aldrig låta Carro flytta på en endaste sak hemma hos mig, haha. Och det vet hon. Därför brukar hon ibland hänga slevar på hatthyllan, flytta isär ljuslyktor eller typ vända tavlor åt fel håll. 😂 Men hon själv låter mig hålla på hur mycket jag vill hemma hos henne. Älskling!!! Fast om hon ändrar på mina fina omflyttningar vet man ju aldrig. Eller jo, jag skulle märka! 😜 Jag donade i hennes kök medan hon myste med Edwin. Hon fick i hemläxa av mig att köpa en ny krukväxt till köksfönstret, haha. Sedan var det dags att gå hem med en hungrig kille!

Resten av dagen försvann i ett nafs. Busa med lilleman, laga middag, leka med Tom som kom hit och även passa på att vila i balkongsoffan medan Edwin tog dagens sista tupplur. Vips så kom Mattias hem från jobbet!

Jag har fastat idag, så för mig bestod middagen av 2 dl soppa. Därför gjorde jag bara snabbmat till Mattias, hehe. Makaronen och köttbullar. Men det såg rätt gott ut ändå i jämförelse med min soppa... 

Eftermiddagen bestod av lek och mys med våran 7-månaders kille. Tänk att våran "lilla" bebis har funnits hos oss så länge! Bästa killen som nu sitter stadigt, försöker krypa (men lyckas bara ta sig framåt på mjukt underlag), han pratar för fullt om massa oförståeliga saker och skrattar åt tittut, bu, Jonny, köttnacke, när vi killas, roliga sånger och "det kommer en mus..." 

Han äter superbra och älskar både gröt, välling och alla barnmatsburkar. Matvrak! Lik mor eller far? Båda troligtvis. Att bada är bland det roligaste som finns! Även att titta på folk och upptäcka nya platser/saker. Våran älskade lilla skrutt... 

Vi firade Edwins 7 månadersdag med ett bad. Uppskattat! Plask plask plask. En ren och gosig pyjamaskille fick sedan välling i soffan. Tröttisen somnade och sov vidare när jag la ner honom i sängen vid 18:45-tiden. Vi har "tidigarelagt" alla powernaps nu, så att han ska somna bättre på kvällarna. Oftast blir det en 30 minuters tupplur vid 9:30, 12:30 och 15:00. Sedan är han supertrött mellan 18-19 på kvällen. Perfekt. Har provat att lägga honom senare i tron på att det blir sovmorgon dagen efter. Men icke. Det blir bara kattskit... Han vaknar lika tidigt ändå, och  blir gnällig som tusan resten av dagen. 

Kvällen har varit lugn och skön. Har vikt och hängt tvätt medan Mattias diskade. Sedan åkte han till golfbanan medan jag sjönk ner i soffan framför ett gäng bra program. Lovely... 👌

Nu ska jag blunda och ladda batterierna. Imorgon väntar en dag på stan. Skattepengarna satt fint, så imorgon ska en del nödvändigheter köpas. Bland annat en uv-dräkt till lilleman. Och bra skor till jobbet för min del. Kanske något lite mer kul också! 😁







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0