men nu är allt igång... 👍

Måndag, ny vecka och starten på våran sommar - som innebär jobb för mamman och ledigt för grabbarna i familjen. 

En härlig start på veckan! Det var inte alls motigt att åka iväg imorse. Tvärtom, jag kände mig peppad och så otroligt tacksam att jag får jobba och ha roligt med den bästa personalen jag vet. Vilken otrolig tur jag har som får komma tillbaka! 

Väl på jobbet gick allt som en dans. Det krävdes två "kom-i-gång-dagar" för att det skulle kännas som att jag aldrig varit borta från Dackås! Nu sitter allt, och det känns så skönt. Tänket finns där, tempot finns där, kemin med kunderna finns där. Till och med alla stamkunders specialbeställningar kommer jag ihåg! Tjoho vad skönt... 

Vi hade en himla lugn dag med mycket kaffepauser. Jag har kört en fastedag, och det går faktiskt mycket lättare på jobbet än hemma! Även fast man är omringad av mackor, bakelser, glass, läsk och kakor... Ganska sjukt egentligen! Men så är det faktiskt. Man blir liksom mätt på att bara titta på allt sött. (Försöker jag intala mig!) Faaaaast nog kommer jag att mumsa på det ena och det andra innan sommaren är slut! 😂

Till slut slog klockan 13:00 och det var dags att åka hemåt. Mot mina saknade pojkar! 💙

Grabbarna verkade ha haft det bra med pappsen. Och padre himself hade skött sig han med. Disken var diskad. Ungarna var mätta och glada, med hela och rena kläder på sig. Även fast Edwin hade på sig kläder i två storlekar för stort. Mattias hade tydligen missat att det stod en byrå i Edwins rum, där hans kläder såklart ligger. (Hur kan han ha missat det?!) Han hade rotat i växa-i-lådan istället och satt på lilleman en body och ett par byxor i storlek 86. Bak och fram, dessutom! 🙊😂😘 Äsch, små detaljer bara. Hahaha. 

Min mamma var här och hälsade på när jag kom hem. Lite kaffe! Så mysigt att få pussas med småpojkarna och få känna känslan att det är skönt att komma hem. Och att Edwin blev glad när han såg sin mamma värme himla mycket! 😊

På tidiga eftermiddagen blev jag och lilleman ensamma en stund. Mattias och Elias åkte på Ica och handlade hem lite som behövdes! När dom kom hem igen hade Edwin somnat, så jag passade på att springa ner i förrådet och rota bland alla undanlagda bebis/barnkläder. Två proppfulla kartonger och ett gäng kassar... Jag delade upp i högar som ska säljas och sparas. Hittade även massa kläder som Edwin redan kan ha efter Elias. Så kul att se honom i storebrorsans gamla bodys och pyjamaser! 😍 Tog upp massor som jag gillade och vet att jag kommer använda på lillebror. Resten tänker jag faktiskt sälja/skänka. Varför ska man spara på kläder man ändå vet att man inte kommer använda? Hittade en del "bebisleksaker" också som jag tog upp till Edwin. Men Elias måsta godkänna först tyckte han, haha. Det är ju mina! Fast efter ett tag tyckte han inte att det var så roligt med tygböcker och skallror, så okej då - Eeevin kan ta det! 🙊

Klockan tickade på och det blev middagsdags. Köttbullar och färsk tomatpasta till killarna! Själv hade jag sparat ihop mina kalorier och kunde äta tonfisk, ägg och isbergssallad så jag faktiskt blev mätt! Jag har nu börjat fasta i 36 timmar istället för 24 timmar. Hoppas att det ger lite resultat... Så imorgon ska det bli gott med frukost kan jag lova! 😁

Tidiga kvällen kom och båda grabbarna fick hoppa ner i badet. Första gången dom badar tillsammans utan någon av mig eller Mattias i badkaret. Det gick så bra så! Rena och fina ungar såg jag till att det blev, medan pappsen tog reda på disken. 

Upp, smörja in, klippa naglarna och hopp i pyjamasen för båda barnen! Så gosiga så. Edwin var trött och himla mysig, hans feber är nästan borta nu men han är ovanligt gosig av sig. Mama like! Han somnade vid 19-tiden, efter en flaska välling och lite bus i sängen. 

Elias var vaken ett tag till. Vi hann med lite lek, pyssel och soffmys! Sedan hoppade han i säng och slog igen sina blå vid 20:30 ungefär. Mattias åkte och fiskade en sväng, så jag blev helt ensam i lugnet. Ganska skönt... 😃 

Har nyss betalat lite räkningar och tagit en lång skön dusch med hårtvätt. Nu tänker jag inte göra något mer! Koka en kopp té och bara slappa i soffan. Försöka att inte tänka på mat, haha. 

Imorgon väntar en förmiddag hemma med familjen, sedan em-jobb. Hoppas på en bra natt och morgondag! 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0