marknad, mys och regn... ☔️

Lördagen inleddes med sovmorgon för min del. Mamma gick upp med Edwin och lät mig snarka vidare, guld värt. Men ganska snart fick jag sällskap av en trött unge. Han myste ner sig bredvid mig och somnade sött. Ja, så går det när man får för sig att vara vaken i en timme mitt i natten och ändå vill göra morgon vid 7-tiden! 🙊

När vi hade vaknat igen blev det mysfrukost ute på den iglasade altanen. Riktigt gott och mysigt! ☕️

Sedan gjorde vi oss redo för att åka till Järvsö på marknad. Jag, Edwin, mamma och mormor. Ja, efter mycket om och men kom vi iväg! Edwin sov nästan hela vägen dit, sedan satt han snällt i vagnen medan vi kikade runt. Tur med vädret hade vi också. Bara någon enstaka droppe regn medan vi var där! När lilleman blev trött och somnade i vagnen passade vi andra på att picknicka i blomträdgården där. Mormor hade med sig paj, sallad, kaffe och bullar. Mums! Sedan gick vi ett sista varv bland ståndena innan regnet kom. Då gick vi till bilen igen! Det enda som fick följa med hem var 12 par färgglada strumpor till familjen. Klassiskt! 😂

När vi kom hem var vi frusna och trötta. Dessutom fick Edwin feber... 👎 Min lilla pluttis! Efter lite alvedon blev han dock piggare. Fick i sig mat och orkade leka! 

Eftermiddagen sprang iväg, och vips var det tidig kväll. En kladdig unge fick ta ett bad, och oj vad glad han blev! Plaskeliplask. När han hade fått på sig pyjamasen fick han mysa med mormor medan jag åkte till Peters lägenhet. Kattvakt! Men katten vägrar visa sig... Istället fick jag fullt upp med annat. En viss herre hade lämnat både disk och sopor framme, och en hel gräsmatta på golvet, tror ni jag kunde lämna hans lägenhet så? Knappast... (Han lämnade säkert med flit för att testa mig!) Det blev en storstädning när jag ändå drog igång med disken. Dammsög, dammade, torkade golven och städade toaletten. Nu förväntar jag mig att bli bjuden på brakmiddag någon dag! 😜

Väl hemma hos mamma igen hade Edwin somnat. Gullplutten. Vi andra värme gårdagens grillrester och myste ute på altanen. Riktigt lugnt och skönt! 

Men vid 21-tiden vaknade min febriga lilla kille och var ledsen. Alldeles varm och ynklig! Ont i magen hade han också... Fy, gjorde ont i mamman också! Men efter att ha fått komma upp en stund, göra ett lass i blöjan och fått mer alvedon kunde han äntligen somna om. Hoppas han får sova bort den dumma febern! Slår vad om att det är tänder på G, för allt han får tag på åker in i munnen samtidigt som han biter ihop hårt och gnäller. Mammas lillvän...

Nu har jag precis tagit en dusch och krypit ner brediv min kära son och mamma. Regnet smattrar mot altantaket utanför och samtidigt lyssnar jag på små korta andetag från lilleman. Och mammas dova snarkningar. 😂 Det ska bli riktigt skönt att snart somna, känner mig hur trött som helst även fast denna midsommarhelg har varit såå lugn! 🌸










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0