lugnet efter stormen... 😊

Söndag... Jag hade önskat att fĂ„ vakna upp och vara utvilad, men vĂ„ran lilla dopkille sov inte alls nĂ„got vidare inatt. För mĂ„nga intryck tro? Han vaknade massor, och tyckte att det var morgon vid 06-tiden redan! 😮

Jag lyckades iallafall fĂ„ honom att ligga i sĂ€ngen ett bra tag innan vi klev upp. Storgrabbarna tog sovmorgon! Jag fixade iordning frukost, sedan behagade Ă€ven resten av familjen att komma upp. Vi har olika "frukost-perioder" i den hĂ€r familjen, vi snöar in oss pĂ„ nĂ„nting som vi Ă€ter mycket ett tag. Sedan byter vi, haha. Ibland Ă€r det Ă€gg, ibland gröt, ibland yoghurt och ibland rostade mackor -  som Ă€r vĂ„ran grej just nu. 

Efter frukosten diskade jag undan hela helgens disk (!) medan grabbarn lekte i Elias rum. Phew vad lĂ„ng tid det tog... LĂ€ngtar tills vi fĂ„r diskmaskinen av mamma och pappa! 😇

NĂ€r Edwin skulle sova sin första tupplur gick hela grabbligan ut. Elias packade sin lilla picknickvĂ€ska, hihi. NĂ€r jag blev sjĂ€lv hĂ€r hemma sĂ„ började jag med att pusta ut med en kopp kaffe pĂ„ balkongen. Sedan satte jag fart! Ett varv med dammsugaren, skurmoppen och en omgĂ„ng pĂ„ toaletterna. Allt med stĂ€d, disk och tvĂ€tt har liksom inte hunnits med riktigt i veckan/lĂ„nghelgen... Skönt att fĂ„ det gjort nu! 

Mitt pĂ„ dagen blev det gĂ„rdagens köttbullar till lunch, sedan gick jag och Elias ut pĂ„ en promenix. Pappa och lillebror var hemma och vilade. Vi plockade lite blommor och gick till Ica en svĂ€ng. HĂ€rligt att solen har lyst pĂ„ oss idag! ☀

Eftermiddagen kom krypandes och vi donade pĂ„ hĂ€r hemma. LĂ€ste böcker i soffan pĂ„ balkongen, lekte och fick besök av Tom. Tiden rullade pĂ„ och Elias blev överlycklig nĂ€r hans mamma kom och hĂ€mtade honom tidigare. Han ville minsann inte vara kvar hĂ€r nĂ„ mer, haha! 🙊 Han var sĂ„ trött pĂ„ oss att han inte ens ville sĂ€ga hejdĂ„, pruppunge! Men det har varit en intensiv vecka med mĂ„nga lediga dagar och mycket uppmĂ€rksamhet pĂ„ lillebrorsan. SĂ„ han njuter nog ordentligt nu nĂ€r det Ă€r mammavecka! Johanna hade med sig en sĂ„ fin inflyttningsblomma till oss, och ett litet paket till Edwin. Snygg pyjamas och solhatt, himla snĂ€llt. Tusen tack! ✹

NĂ€r storebrorsan Ă„kt ivĂ€g sĂ„ fick Edwin ta en powernap. Jag och Mattias passade pĂ„ att Ă€ta middag medan. Vi gjorde det enkelt för oss idag, det blev laxpytt. Men gott var det! Sedan vinkade vi hejdĂ„ till pappsen som Ă„kte till golfbanan. 

Jag och Edwin tog en skön promenad i kvÀllssolen. Vi gick förbi hos min farmor/farfar och mina förÀldrar. Men ganska snart vandrade vi hemÄt igen, lilleman blev bÄde trött och hungrig!

VĂ€l hemma blev det vĂ€lling och hopp i den nya pyjamasen. Vi lekte ett tag pĂ„ Edwins rum, sedan fick han lĂ€gga sig. Men oj vilket bushumör han var pĂ„! Mammas gofis... Vi busade och skrattade bra lĂ€nge innan han Ă€ntligen somnade, tror det tog drygt en timme att fĂ„ min trötta busunge att somna! 🙈

NĂ€r det blev lugnt hĂ€r hemma donade jag med lite tvĂ€tt. Vika och hĂ€nga en ny. Har inte tvĂ€ttat sedan i onsdags tror jag, sĂ„ tvĂ€ttkorgen var rĂ€tt full om man sĂ€ger sĂ„... Nu gĂ„r den iallafall att stĂ€nga! 😜

KvĂ€llen Ă€r hĂ€r och jag har bosatt mig i soffan. Ska ta en dusch nu snart och sedan hoppa i sĂ€ng. Jag Ă€r galet trött och lÀÀÀÀngtar efter att fĂ„ kĂ€nna mig utvilad... SnĂ€lla Edwin, en sovmorgon imorgon? 😁








Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0