lite upp och lite ner... ⛅️

Torsdagen startade som vilken vardag som helst. Edwin pigg, mamman trött, pappan trött och en nyvaken Elias ropar från toaletten. Jag kan inte förstå hur otroligt duktig och stor han har blivit?! För typ tre-fyra veckor sedan ville han ha blöja på sig dygnet runt. Sedan sa det bara pang så blev han helt blöjfri både dag och natt i samma veva. Går självmant på toaletten och känner när det är dags. Och inte en enda olycka har hänt i sängen här sedan han bestämde sig! Så stolt och imponerad... 👏

När storgrabbarna hade åkt på jobb/dagis gjorde jag och lilleman oss redo för dagen. Frukost, kaffe och påklädning. Sedan blev det lite lek innan vi gick ut i solskenet! ☀️

Ny vagnen rullade finfint, och lilleman verkade gilla att sitta framåtvänd och se vägen. Han skrattade förtjust när vi började promenera. Kort därefter somnade han sött... 

Innan vi kom hem igen blev det en sväng på både Ica och Röda Korset. Köpte en krukros på affären och fyndade en hel kasse kläder till mig och barnen på RK, för bara en femtiolapp. Även två små fina ljuslyktor för en tia. Bra fynddag! 👌

När vi kom hem blev det lunch och ytterligare en tupplur för lillpluppen. Han var supertrött och jag anade att något inte stod rätt till. Mycket riktigt... När han vaknade var han febrig och jätteledsen. Lillvännen!  Det blev alvedon och ett försök till att mysa i sängen. Men han var alldeles hysterisk och bara gallskrek. Ingenting var bra eller roligt. Efter en timmes grin så lyckades han somna tätt intill mig. Jag myste så mycket att även jag slumrade till... 

När han vaknade var han lite bättre. Några leenden och inte alls hysterisk längre. Men nå vidare leksugen var han inte... Han fick sitta inlindad i en mysfilt i matstolen och titta på Babblarna medan jag förberedde middagen. Toknöjd kille! Som han myste! 

Elias och Mattias kom hem från dagis/jobb vid 16-tiden. Matdags! Det blev inte fisk som stod på listan... Vi hade lite ont om tid, så jag ville göra något lätt. Det blev "färdig" pulled pork med bröd och lite olika tillbehör. Grönsaker, cremefraich och bbq-sås! Riktigt gott och enkelt, vilket passade bra just idag. 

Efter maten hade vi nämligen bråttom till Ljusdal. Vi skulle fira Frida som fyller år på Lördag, men då jobbar ju jag... Jag fick äran att köra dit, och det blev en himla lugn resa. Alla tre killar slocknade, hihi tröttisar! 

Hos Frida och Mattias var det trevligt med gofika och lek med barnen. Elias bytte om till pyjamas direkt när vi kom dit, haha. Vi hämtade nämligen min beställning från Ellos påväg dit, så självklart ville han inviga sin nya Batman-pyjamas! 😜

Vid 19:30-tiden tackade vi för oss och åkte hemåt. Ville för allt i världen inte att barnen skulle somna i bilen, så Babblarna fick bli räddningen. Det funkade! Vakna och nöjda barn när vi kom hem. 

Välling, pyjamas och hopp i säng för den lille. Tandborsting och sagostund för det store. Hur gick nattningen då? Sådär... Edwin bökade som bara den, och det tog mer än en timme att natta honom! Elias tog det lite längre tid än vanligt med, men inte lika lång tid som med lillebror. Så det blev en sen kväll för kidsen idag. Kan säga att vi pustade ut när dom äntligen sussade! 🙊

När barnen äntligen sov blev det en dusch, hänga tvätt och prova alla nya kläder. Allt satt som en smäck, high five! ✋

Nu är det dags att sussa så att man orkar med morgondagen. Det vankas studentkalas för barnens kusin Kalle! Även min kusin Lovisa tar studenten, grattis till er! 🎉






Fynd från RK till barnen! Plus en t-shirt till Elias och hängselbyxor till Edwin som jag glömde ta kort på... 

Fynd från RK till mig! Plus en kofta och ett till linne som inte kom med på bild...

Elias pyjamas från Ellos! 

En heldress från Ellos till Edwin! 

Min beställning från Ellos! Så nöjd med allting nytt idag 😃


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0