körig dag på jobbet... 😅

Onsdagen kickade jag igång innan tuppen var vaken! Grabbarna snarkade ikapp när jag åkte mot jobbet, och jag hade gärna gosat vidare i sängen... Men plikten kallade, och så fort jag kommit iväg så blev jag piggare. Skönt! 

På jobbet var det lugnt till en början. Men så sa det bara pang och hela disken ute i butiken blev tom på mackor! Idag skulle tydligen alla köpa med sig smörgåsar?! Jag gjorde mackor hela förmiddagen, och tillslut var allt bröd slut. Helt sinnessjukt... Och mellan varven hade jag en del matbeställningar och disk att ta hand om. Svettigt men roligt att ha fullt upp! Tiden sprang iväg! 👍

När klockan var 13:00 slutade jag för dagen. Då blev det en fika med min fina familj som kommit dit. Chokladbollar och kaffe med Mattias, Elias, Edwin och mormor. Mysigt värre! ☕️👌

Efter fikat gick vi en sväng på stan. Mattias var i akut behov av nya jeansshorts! Elias och min mormor gick till hamnen och spanade på båtar medan vi gjorde det vi skulle på stan. Snygga kläder till Mattias, en leksaksbil till Elias, dregglis & haklapp till Edwin. Dessutom fick jag en fin tröja av min kära sambo, tack älskling! 😘 Alla nöjda och glada. 

När vi kom hem var klockan redan middagsdags. Idag blev det soppa, enkelt och gott. Sedan gjorde jag ett plock-race... Det såg ut som ett bombnedslag här! Men det får jag bara blunda för och acceptera dessa veckor som Mattias är pappaledig. Bra prövning för mitt tålamod och min pedantiska sida! 😂 En annan grej jag fick träna på idag var att tackla Mattias otroligt flummiga sida, haha... När dom kom till mitt jobb hade Edwin på sig Elias baseball-jacka. I storlek 104. Han fullkomligt badade i den, men Mattias trodde att det var hans. Alltså va? Såg han inte att något var fel när dom åkte hemifrån? Ohmy... Det var bara att ta tre djupa andetag och skratta åt det. Hahahaha, herregud! 🙈

Eftermiddagen rullade på, och storgrabbarna åkte och spelade golf. Jag och Edwin fick besök av både Emilia och gudmor Frida. Trevligt! Vi drack kaffe, lekte och myste med en trött/gnällig liten kille. Tillslut var ett bad den enda utvägen! Nöjd och glad igen. Och ren och gosig i pyjamas! 👌

Klockan 18:45 tvärslocknade han efter lite välling. Godnatt min skatt! 💕 Strax därefter kom Mattias, Elias och Niklas tillbaka. 

Resten av kvällen har innehållit chill, lek och pizza! Emilia och Niklas stannade länge, så vi alla beställde hem mat från pizzerian. Onsdagslyx! 😄

Nu snart ska storebrorsan också hoppa i säng. Men han är helt förälskad i Emilia som leker för fullt med honom, dom är instängda på hans rum sedan en timme tillbaka. Hoho, underbart enligt lilleman! Niklas och Mattias spelar tv-spel...

För mig blir det snart en dusch och myskläder på. Jag är overkligt trött. Tvätten är redan hängd, så jag kan faktiskt snart hoppa i säng om jag vill. Imorgon väntar em-jobb, så jag hoppas på en liten sovmorgon! 😘








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0