grå men mysig tisdag... ☕️

Tisdagen kickade vi igång vid 06:30 ungegär, som vanligt med en bajsblöja. Edwin var trött, men ville ändå inte somna om. Så vi gick upp och myste i vardagsrummet en stund innan vi fick i oss frukost. 

Resten av morgonen blev lugn och skön. Lilleman lekte på golvet och jag donade med lite av varje. Redan vid 09-tiden blev min lilla pluppis trött, så det blev en powernap. En hel timme! Då hann jag plocka ihop lite och förbereda (köpe-)fikat inför mamma/bebisträffen. 

Vid 10-tiden kom Elina, Iris, Britta och Lo på besök. Vi fikade, pratade, lekte på golvet och hade det trevligt. Utanför fönstren regnade det, så det var riktigt mysigt att värma sig med kaffe och goa ungar! ☕️👶

Edwin blev trött och truttig mot slutet. Han satt i sin gåstol och bara blängde på oss andra, hihi. Då klädde vi på oss och tog en liten promenix till röda korset, hela ligan. Lilleman somnade och vi andra gjorde en del fina fynd. För min del blev det en gullig ljusstake och lite kläder till barnen. Växa-i-jeans till Elias, två par shorts till Edwin och en mysig dress från Polarn O. Pyret... Perfekt till hösten! 

Sedan sa vi hejdå till tjejerna som åkte hemåt. Själv tog vi en liten runda i regnet. Mysigt med regnskydd tyckte lilleman! Hämtade bland annat ut ett paket från Fujidirekt med lite dopfoton och en förstoring. Finfint! ✨

Eftermiddagen kom krypandes och vi myste inomhus resten av dagen. Ruggigt väder! Vi åt mat, lekte, myste och vilade. Ja, både mor och son! Edwin slog på stort och sov i 1,5 timme så jag fick det väldigt lugnt och skönt i soffan. Ibland behövs det... 😜

Vid 16-tiden kom pappan hem. Edwin blev lycklig! Han är alltid så himla glad och mysig när han är nyvaken. Tänk om en annan också kunde få känna så, haha! 

Jag lagade middag, som idag blev baconsås och pasta med sallad. Helt OK vardagsmat. Sedan blev det disk och plock medan lilleman hade pappamys. Och kräkkalas... Han kräks sällan nu, men vissa dagar kommer det mycket. Får han för mycket mat tro? Mammas lilla glupska unge som bara gapar och sväljer allt han får! 🙊

På tidiga kvällen fick vi besök av Carro. Lite catch-up! Dom har ju varit och semestrat längst nere i landet. Och varit på Ullared. Avis! Det ät nog 8 år sedan jag var där nu... Vill dit igen! 

Edwin somnade vid 19:30 ungefär, så nu är det lugna gatan! Peter och Evelina kommer snart hit en sväng. Grabbarna ska väl spela lite tv-spel tror jag. Brasilien spelar ju ikväll dom med! Men det blir nog hopp i säng rätt tidigt ändå, mama is tired... Det är en ny dag imorgon! 😃










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0