en veckas ledighet... 👌

Fredag och helgen pĂ„ intĂ„gande! Dagen till Ă€ra pep alarmet strax efter 05-tiden, och det var bara att studsa upp och göra sig redo för jobbet. 

Morgonen rullade pĂ„... Ja, det gick faktiskt i ett enda kör. Jag trodde aldrig att jag skulle bli klar och fĂ„ nĂ„gon ordning, mycket folk och bestĂ€llningar! Men vid 10-tiden blev det tvĂ€rlugnt och jag hann bli mer Ă€n fĂ€rdig. Det var lugnt enda tills jag slutade! Inte ens en lunchrusch vart det? Knepig dag! Men rĂ€tt skönt ocksĂ„. Klockan 13 tackade jag för mig och gick pĂ„ helg. En lĂ„nghelg pĂ„ 7 hĂ€rligar dagar! Kan man fĂ„ bestĂ€lla lite sol och vĂ€rme? 🙏

Efter jobbet blev det en svĂ€ng till A&H för att köpa snus. Blev lite annat ocksĂ„, otippat va? Bland annat en enkel svart lampskĂ€rm till Elias rum och piratgrejer till honom. 

Sedan Ă„kte jag hem och bytte om innan jag hĂ€mtade barnen hos min mamma. Dom hade varit dĂ€r en stund mitt pĂ„ dagen medan Mattias mĂ„sta till stan och fixa nĂ„n jobbgrej. Lek och pannkakor! 😋

Vi Ă„kte hem pĂ„ en gĂ„ng. Vi vĂ€ntade nĂ€mligen besök av Carro, Helen och storkillen Emil. En liten snabbvisit blev det, men barnen hann leka lite och utforska varandra. Elias var dock vĂ€ldigt orolig för sin saker. "Kanske Emil gör sönder den? Kommer han ta hem den?" Haha! 😂

NĂ€r Mattias kom hem frĂ„n jobbet började han med maten. Jag lekte med barnen, skattjakt stod pĂ„ schemat med lilla piraten! Han blev glad för grejerna han fick och ville genast leka Jake & piraterna. 

Till middag idag Ă„t vi fisk och pĂ€rer. Gott gott! Sedan lyxade vi till det med efterrĂ€tt, tog med lite fredagsfika frĂ„n jobbet! 👌

Efter maten lekte hela familjen pĂ„ Elias rum. Sedan fick vi besök av min mormor. Stolliga och glada barn! 😃 

Vid 18-tiden Ă„kte Mattias och Elias ivĂ€g för att fiska. Taggade grabbar! 🎣 Jag och Edwin fortsatte att mysa med mormor/gammelmormor. Kaffe och bus! Lilleman var otroligt trött, men ovanligt glad. Vid 18:30 fick han hoppa ner i badet för att tiden skulle gĂ„ fort och det skulle bli lĂ€ggdags. Uppskattat! Han har upptĂ€ckt vad han har mellan benen nu, och det Ă€r oooootroligt spĂ€nnande! 😂 

Medan jag badade Edwin sĂ„ hade mormor tagit hand om disken i köket, vilken Ă€ngel. Sedan sa vi godnatt och hejdĂ„, min lilla gosiga pyjamaskille somnade pĂ„ tvĂ„ röda efter en flaska vĂ€lling. Han hade  varit vaken sedan 14:30 sĂ„ det var klart han var trött nĂ€r han gjorde natt vid 19-tiden! Lillprupp...❄

NĂ€r han hade somnat tog jag reda pĂ„ lite ren tvĂ€tt, sedan sjönk jag ner i soffan. Phew! Trött efter en veckas jobb... SĂ„ nu ska det bli skönt med lite ledigt i en vecka! 👍

VĂ€ntar pĂ„ att grabbarna ska komma hem frĂ„n fisket. Sedan blir det godis och film! Fredagsmys! 🍭









Elias nya lampskĂ€rm och klĂ€dfynd frĂ„n igĂ„r! 


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0