en tur till bricka idag... 🍀

Söndagen inleddes med regn utanför fönsret, och mys i sĂ€ngen. Edwin var duktig och sov i sin sĂ€ng frĂ„n 19:45 till 05:45 utan att vakna en endaste gĂ„ng! 👏 Men typiskt nog sĂ„ hade jag svĂ„rt att somna och blev vaken till sena natten... Skyll mig sjĂ€lv. 

Morgonen flöt pĂ„ med alla vanliga bestyr. Edwin var pĂ„ bra humör och för första gĂ„ngen pĂ„ lĂ€nge hade vi en icke-gnĂ€llig dag. Superskönt. Mattias tog en golfrunda pĂ„ förmiddagen, sĂ„ jag och lilleman myste hĂ€r hemma sjĂ€lva. Möblerade om lite i Edwins rum ocksĂ„, nu stĂ„r sĂ€ngen bredvid fönstret - ser mycket bĂ€ttre ut och gav mer yta i rummet! 👍

Mitt pĂ„ dagen kom pappsen tillbaka, sĂ„ dĂ„ var det min tur att fĂ„ lĂ€mna hemmet en stund. Pussade lilleman hejdĂ„ och sĂ„g faktiskt fram emot lite bara-Sara-tid... En tur till Brickaloppisen var inplanerad. Fick sĂ€llskap av mamma och mormor! 😃

Nog blev det nĂ„gra fynd alltid. Shoppade för 155 kronor och fick mycket fint. TvĂ„ fina krukor, lampfot, lampskĂ€rm, vit korg, grĂ„ löpare, liten jordglob, Iittala-lykta, kulram, trĂ€leksak till Edwin, Bamsespel och en film till Elias. Nöjd! Dock sĂ„ var det inte lika mycket saker dĂ€r iĂ„r... Dom hade bland annat slutat med barnklĂ€der, lite trĂ„kigt faktiskt. 

Förutom att fynda hann vi Ă€ven med att fika och klĂ€mma en mjukglass pĂ„ vĂ€gen hem. En himla mysig tripp! 👌

NĂ€r jag kom hem packades allt upp. Donade lite med allt nytt och gav sedan min lilla pluppis middag. NĂ€r han var mĂ€tt och belĂ„ten Ă„kte vi och hĂ€mtade hem en efterlĂ€ngtad Elias! 💞

KvĂ€llen hĂ€r hemma har varit lugn och skön. Men jag tror att en viss liten herre vid namn Elias har börjat bli lite bortskĂ€md! 🙊 NĂ€r han fick grejerna jag köpte till honom idag (+ lite nya klĂ€der) blev han sur och grinig. "Varför köpte du bara det hĂ€r? Varför fick jag sĂ„nt? Jag vill inte ha sĂ„nnahĂ€r saker!" DĂ„ tog elaka Sara tillbaka allting och sa att det sĂ€kert finns nĂ„got annat barn som blir glad för grejerna. DĂ„ blev det livat minsann... Sedan lugnade han ner sig och jag försökte förklara att man ska bli glad nĂ€r man fĂ„r nĂ„got, annars vill ju ingen köpa mer saker och överraskningar. Sedan Ă„ngrade han sig och ville visst ha det han hade fĂ„tt. "Tack, vad fin den var." Lilla pruppunge! đŸ’™ 

Innan lĂ€ggdags blev det kvĂ€llsfika/vĂ€lling för barnen. Även ett bad för storebrorsan. Men det fick avbrytas fort dĂ„ han hotade att kissa pĂ„ pappa som ocksĂ„ badade, haha. Tandborsting, nagelklippning, smörja in och hopp i pyjamasen. Sedan somnade han superfort efter en bok. Även Edwin var trött och somnade snabbt. Ungar som sover... Finns det nĂ„got sötare? 🙊

Nu Ă€r det kvĂ€ller och jag Ă€r trött sĂ„ in i norden. Det blir en dusch och hopp i sĂ€ng för mig ocksĂ„. Nu laddar vi för en ny vecka med förhoppningsvis soliga dagar och glatt humör! 🌾









Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0