en trött, en gnällig... 😩

Torsdagen inleddes med morgonmys. Länge. Edwin sov enda till 06:30 utan att äta, så efter att han fått välling låg vi kvar i sängen och myste. Lek varvat med kramar, helt underbart. Vi låg kvar så länge att Edwin somnade om, mamman också. Och nästa gång vi vaknade var klockan 09:30 redan! När hände det senast? Riktigt skönt... 👌

Förmiddagen rullade på, trots en gnällig bebis. Sen frukost, påklädning och lek. Fast idag var det mesta tråkigt och fel enligt lilleman. Skratt ena sekunden, och i nästa sekund var det grinkalas. Kan nog säga att förmiddagen bestod av 90% sura miner... Härliga utvecklingsfas! 😖

Lyckligtvis så tickade klockan på ändå. Tidiga eftermiddagen kom och en tupplur var behövlig för både mor och son. Vila huvudet och dona lite i total tystnad. Sedan fick vi ett spontant besök av min moster! Jag hade precis kokat kaffe och tänkte slå mig ner med en kopp, så det var ju trevligt med lite fikasällskap! 😊

Trots att dagen kännts lite halvjobbig så har tiden gått fort. Det tackar jag för! Vid 16-tiden åkte jag och lilleman till Norrvägen. Mattias var och fiskade, så han skulle komma dit sen. Där uppe blev det lek och mys med mormor och morfar för Edwin. Själv åkte jag iväg en sväng med min mormor och moster för att plocka lite midsommarblommor! En mysig tradition att kika efter nattvioler också! 🌸

Vips var klockan 18:30 och det var dags att åka hem med en trött bebis. Hem, byta blöja, pyjamas, välling och hopp i säng. Han somnade på stört, min fina lilla unge. Och allt det gnälliga och jobbiga vi haft under dagen kändes som en petitess bara... Vad jag älskar dig min son! Trots att du gör mig gråhårig ibland! 💙🙊

När lilleman hade somnat gjorde vi vuxna tacos som vi mumsade på framför teven. Mmm! Sedan tog jag tag i två enorma berg, diskberget och tvättberget. Skönt att få undan dom båda! 

Nu är det kväller och mina ögon går i kors av trötthet. En dusch och lite sambomys får det bli... Mattias åker ju iväg till Landön inatt, och stannar hela midsommarhelgen. Våran tradition! Men iår överlämnar jag min plats till pappa och Peter. En riktigt grabb-fiske-helg får dom! Jag och Edwin flyttar in hos mamma/mormor i midsommar, och det ska bli så mysigt! Middagar, götta, god dricka, altanhäng, fotbolls-vm och en tripp till Järvsös marknad om vädret tillåter. Men oavsett väder så får vi der nog supermysigt. Hoppas alla ni andra också får en härlig helg. Trevlig midsommar! 🌸🍀🌺☀️☔️🍓🍦🍰🍷🍻☕️🍴🍒






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0