en shoppingonsdag... 👌

Onsdag, regn och rusk... Vad passar dĂ„ bĂ€ttre Ă€n en shoppingdag? Efter alla morgonbestyr packade jag och lilleman in oss i bilen och rullade ivĂ€g. Första stoppet blev hos Carro. In med henne och kryckorna, min lilla halta Lotta... 🙊 Innan vi sedan Ă„kte till stan blev det ytterligare ett stopp, pĂ„ Ica. Behövde köpa nya Mam-nappar och nya flasknappar. Men sen sĂ„ - mot stan!

Edwin slĂ€ppte vi av hos min mormor. FrĂ„gade om hon ville följa med oss, men hon ville hellre vara barnvakt dĂ€r hemma. Och det fick hon vĂ€l. Egentid pĂ„ stan, lyx delux! 👌

Carro och jag strosade runt och tittade i lugn och ro. Fast det kĂ€ndes konstigt utan Edwin. Naket. Jag ville typ ta varje barnvagn jag sĂ„g och skjutsa runt pĂ„... Det gjorde jag inte, tack och lov! 🙊

Det blev massor av shopping! Jag kĂ€nde att jag hade sĂ„Ă„Ă„ mycket tid att kika runt och vĂ€lja/vela sĂ„ mycket jag ville. Eller ja, nĂ€stan. Var vĂ€l nĂ€ra att fĂ„ en suckande Carros krycka i arslet nĂ„gra gĂ„nger! 

Hela familjen fick lite nytt... Jag unnade mig sjĂ€lv ett par svarta byxor i linnetyg. Stora, vadlĂ„nga i baggymodell. SĂ„ sjukt sköna! Även en Ernst-vas, ett grĂ„tt oversize linne, Babylips lĂ€ppglans och lite basics som leggings och ett svart vanligt "underlinne". Edwin fick en uv-drĂ€kt till varma baddagar och en kortĂ€rmad body. Till Elias blev det ett coolt linne och en helsvart basictröja. Mattias fick det trĂ„kigaste... Kalsonger och strumpor! 😂 Lyckades Ă€ven hitta ett miniparasoll med spf 50 att fĂ€sta pĂ„ Edwins vagn - superbra i sommar! 

Efter en kopp kaffe pĂ„ stan och en svĂ€ng till A&H för snusköp kĂ€nde vi oss fĂ€rdigshoppade. Vi Ă„kte hem till mormor och möttes av en glad och nyvaken Edwin. Mormor bjöd pĂ„ god lunch och ytterligare en kaffeslurk. Sedan rullade vi hemĂ„t! 

VĂ€l hemma packades allt upp. Edwin sov i bilstolen, men nĂ€r jag skulle lĂ€gga honom i sĂ€ngen sĂ„ blev han klarvaken. Jahapp, tio minuter rĂ€ckte tydligen... Unge! 🙈 Han fick snĂ€llt sitta i köket och kolla medan jag kokade nappsoppa och lagade middag. 

Klockan rusade ivĂ€g och Mattias kom hem frĂ„n jobbet. Pappamys var roligare Ă€n att vara med trĂ„kiga mamma! Till middag idag blev det kyckligwok med pasta, helt OK. Sedan hade Mattias "par-golf-match" sĂ„ lilleman och jag blev sjĂ€lva igen. En gnĂ€llig och trött Edwin, men det var aaalldeles för sent för en powernap! 

Gick och önskade att nĂ„n skulle plinga pĂ„ dörren och göra oss sĂ€llskap en stund denna gnĂ€lliga och regniga eftermiddag. Jag hann precis tĂ€nka klart sĂ„ ringde telefonen. Lillemans mormor och morfar ville komma och hĂ€lsa pĂ„! 😃👍

Dom kom hit och drack kaffe och gosade med Edwin som blev pĂ„ betydligt bĂ€ttre humör. Med sig hade dom snygga klĂ€der till Eddan, tusen tack! Jag passade pĂ„ att diska undan medan dom var hĂ€r ocksĂ„. Skönt! 

Vid 18-tiden Ă„kte dom hem, och Edwins ögon gick i kors av trötthet. Han har sovit riktigt dĂ„ligt idag... Fem minuter i bilen in till stan, en halvtimme hos mormor och tio minuter i bilen hem vid 14:30-tiden. Inte konstigt att han vart trött sĂ„ tidigt! Han fick vĂ€lling och tvĂ€rslocknade i soffan, sĂ„ jag bar in honom sovandes till sĂ€ngen. Klockan var dĂ„ bara 18:10 ungefĂ€r. Vet inte om han har somnat sĂ„hĂ€r tidigt nĂ„ngĂ„ng, sĂ„ vi fĂ„r se hur natten blir. Eller hur tidig morgondagen blir. 

NĂ€r jag blev "sjĂ€lv" hĂ€r hemma passade jag pĂ„ att ta det lugnt i soffan ett tag. Sedan blev det en snabbdusch med hĂ„rtvĂ€tt. Fixade Ă€ven med vagnen, mĂ„sta fixa med selen sĂ„ att lilleman kan sitta fastspĂ€nd. Annars hoppar han vĂ€l ur vagnen snart... 

Jag slog in en present ocksĂ„. En försenad doppresent. Ett Ă„r försenad typ! Edwin fick ju paket i helgen av Elias mamma m. familj, trots att vi inte hade köpt nĂ„got till Idas dop förra sommaren. Vi bjöd ju bara slĂ€ktena och nĂ€rmaste vĂ€nnerna liksom. SĂ„ sjĂ€lvklart vill vi ge henne nĂ„gonting ocksĂ„! Hittade en fin grej som jag vet att hon redan har, fast kanske inte just "den grejen". Hoppas jag. Annars fĂ„r hon byta! 😊

Nu har jag sjunkit ner i soffan och njuter av tystnaden. Men jag Ă€r galet trött, sĂ„ jag funderar pĂ„ att krypa ner i sĂ€ngen! Skulle sĂ„ gĂ€rna vilja vakna utvilad imorgon. Som imorse. DĂ„ var jag faktiskt pigg! Jag somnade vid 22-tiden, och lilleman slog pĂ„ stort och sov i sin sĂ€ng enda till 04:30, sedan mellan oss till 07-tiden. Mera sĂ„nt! 👍











Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0