en riktig rivstart... 👍

Lördag, och mitt alarm ringde klockan 06:30 efter en rĂ€tt bra natt. Mattias tog Edwins mat-pass sĂ„ jag fick ladda upp med sömn inför arbetsdagen! 

Men det var liiiiite svĂ„rt att ta sig upp ur sĂ€ngen. Edwin och Mattias lĂ„g och snarkade sĂ„ sött bredvid mig. Ville bara gosa in mig bredvid dom! Men plikten kallade... Gjorde mig redo och Ă„kte mot jobbet. Jag började 08:00, men ville vara dĂ€r i tidigt. Första öppningspasset pĂ„ över ett Ă„r ju! 

PĂ„ jobbet gick allt bra. Det var lugnt till en början, men sen small det bara till. Det var ju bĂ„de studentbal och Hudik cup, sĂ„ det var gott om folk pĂ„ stan! Vi hade det riktigt körigt, men det gick Ă€ndĂ„ superbra. KĂ€nner att jag har blivit mindre stressad sedan jag blev mamma faktiskt, sĂ„ det Ă€r ju skönt. Och efter den hĂ€r köriga dagen sĂ„ kĂ€nns det som att jag aldrig har varit borta frĂ„n DackĂ„s, haha. En riktig rivstart, perfekt för att fĂ„ igĂ„ng mig! Nu Ă€r jag inne i det! 

NĂ€r klockan Ă€ntligen blev 14:30 kunde vi pusta ut (köket stĂ€nger dĂ„). Trycka i sig en kaka och massa vatten, det enda man har hunnit fĂ„ i sig! En halvtimme senare började vi stĂ€da, diska och rĂ€kna kassan. Med facit i hand sĂ„g vi att vi hade gjort 44 matbestĂ€llningar mellan klockan 11 till 14:30. Plus alla hundratals mackor vi gör. SĂ„ vi hade att göra om man sĂ€ger sĂ„! Tur att vi Ă€r ett sĂ„nt bra team - jag, Sussa och Mia! Jag vid maten, Sussa vid disken och Mia vid kassan. Tjohej! 👏

NÀr jag Äkte hemÄt var jag grymt trött, och lÀngtade hem till mina grabbar! Dom hade varit i Bobygda hela eftermiddagen och haft det bra. Elias sov ju dÀr inatt, och allt hade gÄtt super!

VĂ€l hemma blev det pusskalas och middag. Mattias höll pĂ„ göra köttfĂ€rssĂ„s, sĂ„ jag kunde mysa med barnen tills det var klart. Edwin blev glad av att se mig, det vĂ€rmde verkligen i mammahjĂ€rtat! Elias frĂ„ga mest varför jag hade en sĂ„ konstig tröja pĂ„ mig. En röd pikĂ©tshirt. BerĂ€ttade att det var min jobbtröja. "Är du sĂ€ker pĂ„ det eller?" Hahaha! 🙊

Efter maten blev det tĂ„rta till efterrĂ€tt. Direkt ur kartongen med sked! En av fördelarna med att jobba pĂ„ konditori... Mycket gott bröd i frysen, och en del godsaker! 😁

NĂ€r hela familjen var mĂ€tt och nöjd Ă„kte Mattias och Elias upp till NorrvĂ€gen. Elias ville Ă„ka pĂ„ sin motorcykel som vi har uppe hos mina förĂ€ldrar. Edwin och jag myste hĂ€r hemma... Ett bad för lilleman! Lika populĂ€rt som alltid, hihi. Plask plask! Inte lika roligt att smörja in och hoppa i pyjamasen. Det Ă€r omöjligt att byta blöja pĂ„ honom nu! Han vrider sig, spĂ€nner sig och kastar sig till bĂ„de höger och vĂ€nster. SĂ„ det bli en riktig brottningsmatch! 😅

Klockan 18:20 dĂ€ckade han i soffan efter en flaska vĂ€lling. Bar honom till sĂ€ngen utan att han vaknade. Jag skyndade mig att ta en dusch och hann precis tĂ€nka att det var skönt med en enkel nattning. Tji fick jag! Efter en kvart hörde jag att han var vaken, och superpigg. Unge! SĂ„ det var bara att ta upp honom ett tag, inte ville han sova inte... 🙈

Mattias och Elias kom hem vid 19-tiden. DĂ„ bytte vi ungar, haha. Mattias lekte lite med Edwin medan jag hjĂ€lpte Elias att duscha/tvĂ€tta hĂ„ret. Sedan myste vi i soffan pĂ„ balkongen. LĂ€ste böcker och hade det gött i kvĂ€llssolen! 👌

Efter ett tag flyttade vi in till Elias sÀng dÀr det blev sÄngstund tills han somnade. Goskillen... Mattias nattade
en Edwin som inte alls ville sova. Tillslut slocknade Ă€ven han. Varför Ă€r det sĂ„ trĂ„kigt att sova nu? Hoppas för guds skull att det bara Ă€r en fas. Som gĂ„r över vĂ€ldigt snart. 

Nu Ă€r det soffan som gĂ€ller för mig! Dödstrött morsa... 😮 Jag Ă€r inte van det tempot vi jobbar i Ă€nnu! Man sitter inte ner en enda sekund pĂ„ hela dagen ju. SĂ„ nu Ă€r det riktigt skönt att bara ligga och slappa! Har tagit tĂ€cket frĂ„n sĂ€ngen och slötittar pĂ„ Twilight. "LĂ€ngesen" nu, haha. Mattias spelar en runda golf, sĂ„ det Ă€r alldeles lugnt och tyst hĂ€r. Precis vad jag behöver just nu, hehe! 😜







Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0