en lugn och skön dag... ☕️

Måndag och ny vecka! Edwin tyckte att det var morgon redan vid 00-tiden och sedan vid 04-tiden ungefär. Hjälp! Han låg klarvaken i en timme båda gångerna (med två halvt sovande föräldrar bredvid sig) innan han äntligen somnade om. Sedan var det riktig morgon vid 07:30 tyckte han! Hello coffee... ☕️

Turligt nog har jag haft en unge med glatt humör hela dagen! Sånt piggar upp en trött morsa. Mattias var tvungen att jobba idag, trots semester. 

Förmiddagen rullade på i ett lugnt tempo... Påklädning, mys och gröt till lilleman. Ännu en kopp kaffe till den fastande mamman! Sedan lekte Edwin själv bra länge medan jag donade med lite tvätt. Vika och slänga in en ny maskin. Donade med lite annat också medan lilleman fortfarande var nöjd. När han sedan tog sin första powernap kunde jag hänga tvätten i lugn och ro, och vila i soffan en stund. 

När Edwin hade vaknat klädde vi på oss (höst)kläder och gick ut, burr! Men med bra skydd och kläder, så finns det ju inget dåligt väder. Eller? ☔️

Vi tog en promenad upp till min mamma, och Minnah som hon är hundvakt åt. Edwin älskar Minnah och blir alldeles lycklig när hon är i närheten! 🐶👶

Vi blev kvar rätt länge. Lunch i lillmagen, sedan hoppade han som en galning i hoppgungan! Efter ett tag blev det dags för en powernap igen. Medan han sov i mormor och morfars säng så passade jag på att låna deras bil och åka till Maxi en sväng. Ovant att köra automat, men det gick super och jag fick med mig allt inför morgondagens utflykt till Furuvik. 

På tidiga eftermiddagen promenerade vi hemåt igen, fick sällskap av mamma och Minnah. Edwin somnade en liten stund, men vaknade så fort jag parkerade vagnen. En 5 minuters powernap, sedan var det bra tyckte han. 

Resten av eftermiddagen rullade på här hemma. Leka och mysa! Vips kom pappa hem från jobbet, lycklig lilleman. 

Pappsen åt middag, sedan kokade vi kaffe och satt längen vid köksbordet. Mys! Edwin tyckte nog att det var rätt okej, han tokade sig och skrattade för fullt. Lilla älsklingen... 

Tidiga kvällen kom och det blev dags att hoppa i pyjamasen för lilleman. Han var trött men gnällde inte ett dugg, underbart. Han myste på en filt på golvet och med oss i soffan, sedan blev det välling och godnatt! 🍼💤

Vi vuxna har hängt i soffan resten av kvällen. VM och lite annat. Men snart är det hopp i säng, imorgon ska vi upp tidigt och förbereda för vår lilla tripp till Furuvik. Hoppas vi får en bra dag, helst utan regn om man får önska! 🙏







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0