en lugn arbetsdag... ☕️

Tisdagen till ära tog hela familjen sovmorgon till 08:30 ungefär. Men en viss liten herre vid namn Edwin tyckte att det var kul att vara vaken i drygt en timme inatt, så en liten sovmorgon var vi allt värda... 🙊

När jag gick för att se om Elias fortfarande låg och sov i sitt rum, möttes jag av en förskräckt kille som stod bredvid en pöl på golvet. Men blöta kallingar och en liten pappersbit i handen. Kissolycka! Den första här hemma sedan han slutade med blöja på natten... Lillvännen hade alltså gått och hämtat papper på toan och skulle torka upp kisset innan vi såg. Älskade hjärta! 

Vi torkade upp det blöta, det hade kommit i sängen och på täcket med så det slängdes in i tvättmaskinen direkt. Tur att vi har torkskåp så att det gick fort att torka! När jag ändå var igång tog jag reda på torr tvätt och slängde in en till maskin när täcket tvättats klart (det blev snabbtvätt då det bara var en liten fläck som blivit nerkissat...)

Efter tvättrycket dukade jag fram frukost och ropade på grabbarna som lekte. Mysigt med hela familjen samlad vid bordet! Resten av morgonen gick åt till att plocka, dona och leka omvartannat. 

När Edwin skulle sova sin första tupplur hakade pappan på. Så medan dom snarkade ikapp i sovrummet gick jag och Elias ut en stund. En liten promenix och ett besök på Röda Korset. Dock inga fynd för mig idag... 

Klockan gick och det blev lunchdags! Glada grabbar med mat i magarna. Sedan var det dags för mig att åka till jobbet! Mattias och pojkarna åkte samtidigt som mig. Dom skulle hälsa på min mamma, och sedan barnens farmor och farfar i Bobygda! 😊

På jobbet gick allt bra, fast det var en ganska seg eftermiddag. Lugnt och lite tråkigt ibland. Sånna gånger är det lätt att det slinker ner en kaka eller två till kaffet... 🙈

Till slut blev det äntligen stängningsdags och jag fick åka hem till mina saknade pojkar! Men när jag kom hem vid 19-tiden var dom fortfarande på vift. Fast strax därefter kom dom! Edwin hade sovit i bilen så han var på strålande humör. Elias lekte och pysslade på sitt rum. 

Trots att barnen blev vakna rätt länge så hade vi en lugn och skön kväll. Inget grin och gnäll, underbart. Vi hann med att kvällsfika, leka, mysa och ta det lugnt bara. Sedan somnade båda brorsorna vid 21:30 ungefär. Lite för sent, men så får det vara på sommaren antar jag! 😅

Sedan barnen hade somnat hann jag med att vattna alla blommor och ta en dusch innan jag också hoppade i säng. Mattias tog tag i disken! Men nu ligger vi båda två här och ska sova, trött trött trött. Imorgon är klockan ställd tidigt, och ett fm-pass väntar. Så kära barn, inatt sover vi gott. Okej? 😘







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0