en inne-mysar-dag... ☔️

Måndag och ny vecka! Elias och Mattias klev upp tidigt och åkte till jobb/dagis. Edwin somnade tack och lov om till strax efter 07:30, det gillade mamman! 

Hela förmiddagen spenderade vi inne. Mys varvat med nytta! Edwin var på bra humör och tillät mig att bädda rent i alla våra sängar medan han lekte. När han blev trött la jag ner honom i hans säng och började dammsuga. Tittade till honom flera gånger, men han bara låg och myste. Precis när jag var klar så hade han somnat, lillhjärtat... Då passade jag på att hänga en tvätt och städa toaletterna. Riktigt skönt att få rent och fint. Dessutom var det extra mysigt eftersom regnet vräkte ner utanför fönstren! ☔️

Mitt på dagen kom min kära mormor hit. Vi drack kaffe och Edwin fick lunch, sedan gjorde vi oss redo för att åka till stan. Storhandling stod på schemat. Mot Maxi... 

Ja jösses vad jag handlade. Det är ju så svårt att bara köpa mat där?! Och bara för att jag handlade för ett fyrsiffrigt belopp så blev det självklart avstämning... Tjohej. Tur att jag lyckats scanna in allting! Med bilen fylld av mat, blöjor, presenter och lite annat åkte vi nöjda hemåt. Guld värt att ha med mormor som skjutsade runt på Edwin! 👍

Väl hemma packades allt upp. Edwin började bli trött, så efter lite mat somnade han sött. Då kunde jag pusta ut i soffan en stund, skriva matlista för veckan och sedan börja med dagens middag. Hann precis klart tills storgrabbarna kom hem! 

Idag blev det kasslergryta med sparris och ris, men Elias åt inte mycket. "Jag har ätit jättemycket mat och mellis på dagis, vet ni det elleeeer?" Haha! 🙊

Mattias hade köpt jordgubbar, så vi lyxade till det med glass och gubbar till efterrätt. Mums! 🍓

Kvällen kom krypandes och vi hade det lugnt och skönt. Läste böcker på balkongen, lekte, diskade och tittade på film. Lite av varje liksom. Sedan var det lillebrors tur att ta ett bad, kladdig bebis... Han älskar verkligen badstolen! Plaskar för fullt, lutar sig tillbaka och bara njuter. Badälskaren! 💦

Vid 19-tiden började vi natta barnen. Elias var supertrött och somnade efter en halv bok typ. Edwin var det värre med... Det tog en timme att natta honom! Han bara skrattade och busade hela tiden, haha. Mammas lilla buse. Tillslut somnade han också, och vuxenkvällen tog vid. 

Soffa, teve, kvällsfika och bara njuta. Har även fyllt i lite i Edwins första-år-bok. Det gäller att göra det medan man kommer ihåg allting! 

Snart blir det en dusch och hopp i säng. Inget klår väl känslan att krypa ner i en renbäddad säng, nyduschad, i ett rent hem och med känslan av att vardagen flyter på som den ska. Jag älskar dagar som blandas med nytta, nöje, full fart och mys! 👌







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0