en helt ok tisdag... 👍

Tisdag, och klockan ringde runt 06-tiden. BĂ„da barnen lĂ„g kvar i sina egna sĂ€ngar, till och med lillebror! Han slog nog rekord i sovning inatt. FrĂ„n 20:00 till 06:15 utan att vakna en endaste gĂ„ng. Sedan somnade han faktiskt om en timme till efter att Elias och Mattias Ă„kt till jobbet/dagis. Bravo! 👏

Morgonen hĂ€r hemma var lugn... Alla vanliga bestyr och det dĂ€r ljuvliga morgonkaffet! ☕

NĂ€r det var dags för lillemans första powernap gick vi ut pĂ„ en liten promenad. Han somnade gott i vagnen och jag satte mig pĂ„ en bĂ€nk och solade en stund. Sedan gick vi till Röda Korset och kikade. Fyndade massa böcker och tvĂ„ filmer till barnen! Även shorts och jeans till Elias, och en vĂ€xa-i-tröja till Edwin. 

VĂ€l hemma var det lunchdags för pluppis, sedan lekte vi en bra stund i hans rum. Han börjar bli riktigt busig nu, hihi. Efter ett tag blev han trött igen, sĂ„ medan han sov sin andra tupplur lĂ„g jag ute pĂ„ balkongen och tog igen mig. Lovely! ☀

Klockan tickade pĂ„ och det var dags att Ă„ka till Iggesund. Ja, vi skulle nĂ€mligen hĂ€mta storebror lite tidigare frĂ„n dagis idag dĂ„ Mattias skulle laga en av bilarna efter jobbet. Elias blev superglad av att se oss, hade knappt tid att Ă€ta upp sin mellis! 

PĂ„ dagis fick jag höra en mindre rolig sak... En tjej kom fram till Elias och hans bĂ€sta kompis Hilka. Hon tittade pĂ„ Hilka och sa -"Öh, varför lekte du med Elias idag? Var det för att Ella inte var hĂ€r eller? (Med vĂ€rldens bitchigaste ton)... Elias tittade ner i backen och sĂ„g liksom skamsen ut, och Hilka skakade bara pĂ„ huvudet. (Elias och Hilka Ă€r ju bĂ€stisar!) Sedan berĂ€ttade Elias i bilen att han inte brukar fĂ„ leka med Hilka nĂ€r Ella Ă€r dĂ€r. Det bestĂ€mmer tydligen hon. "Bara nĂ€r Ella Ă€r borta fĂ„r jag leka med Hilka!" Fy vad arg jag blir! Ungarna Ă€r 3 Ă„r gamla, och redan förekommer det en typ av mobbing? Mattias ska prata med fröknarna imorgon och höra sig för litegranna. FrĂ„ga om dom har sett det som Elias pĂ„stĂ„r. Inte för att jag tror att Elias hittar pĂ„... Men det brukar ju alltid finnas tvĂ„ sidor av ett mynt. Det kanske Ă€r bĂ„da tvĂ„ som Ă€r "pĂ„" varandra. Vi sa iallafall till Elias att han alltid ska sĂ€ga till fröken nĂ€r nĂ„got sĂ„ntdĂ€r hĂ€nder. Lillgubben... Han som tycker sĂ„ mycket om Hilka (och hon om honom!). 

NĂ€r vi kom hem frĂ„n dagis var vi ute ett tag. Barnen var alldeles svettiga efter bilfĂ€rden. Jag med för den delen... Vi mötte nĂ€mligen en bil som körde pĂ„ fel sida, och verkade inte bry sig ett skit. Jag fick göra en tvĂ€r svĂ€ng Ă„t sidan för att inte krocka. Hua! 😰

Eftermiddagen rullade pĂ„... Vi fick besök av bĂ„de Tom och min mamma en stund. Perfekt, dĂ„ passade jag pĂ„ att laga middag medan barnen hade annan uppmĂ€rksamhet pĂ„ sig. Spagetti och köttfĂ€rssĂ„s stod pĂ„ matlistan idag! Elias Ă„t vĂ€ldigt bra, för första gĂ„ngen pĂ„ lĂ€nge. HĂ€r hemma iallafall. Men fröknarna sa idag att han Ă€ter jĂ€ttemycket mat pĂ„ dagis, sĂ„ det var ju skönt att höra. 

Mattias kom hem vid 18-tiden ungefĂ€r. Elias satt i badkaret och en trött Edwin lekte i sin sĂ€ng. NĂ€r Elias badat klart sĂ„ lekte grabbarna i hans rum medan jag diskade undan. Peter kom en svĂ€ng han ocksĂ„! 

Klockan 18:30 var Edwin dödstrött. Han hade inte sovit sedan 13:15 till 13:45, sĂ„ det var ju inte sĂ„ konstigt. Han hoppade alltsĂ„ över sin sista tupplur idag! VĂ€lling, pyjamas och sedan snark snark snark... đŸ’€ Mammas lilla goseplutt. Elias var ocksĂ„ trött, han somnade efter att pappa lĂ€st tvĂ„ korta böcker för honom. SĂ„ söta nĂ€r dom sover! 🙊

NĂ€r barnen hade somnat gjorde jag ett ryck i min lilla tvĂ€tthörna. Vika tvĂ€tt, hĂ€nga en ny och stryka nya gardiner. En del av Ellos-bestĂ€llningen kom idag! Jag satte upp dom nya vita i vardagsrummet. Edwins gardiner strök jag ocksĂ„, men fĂ„r hĂ€nga upp dom imorgon... Blir nog bra! 

Nu har jag nyss duschat, tvĂ€ttat hĂ„ret och kvĂ€llsfikat framför teven. Mattias Ă€r och fiskar med Peter, sĂ„ jag ska nog ta mina trötta ögon och hoppa i sĂ€ng! 😮








Kommentarer
Johanna

JÀkla ungar! Stackars min Àlskade kille. Vad sa dom pÄ dagis om det?

2014-06-11 @ 19:49:17
URL: http://johanna--ostlund.bloggplatsen.se
Sara

Ja, fy vad arg man blir... SÄ smÄ, men ÀndÄ sÄ himla dumma mot varandra! Galet. Han fick ingen chans att prata idag, men imorgon skulle han höra sig för! Tycker fröknarna borde ha uppmÀrksammat nÄgot ocksÄ...

2014-06-11 @ 20:47:57


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0