en grå trött lördag... 💤

Lördagen till ära låg hela familjen och sov till klockan 09:00 på pricken. Ljuvligt! Fast barnen vaknade först mellan 05-06 någon gång, vi vuxna suckade högt och började förhandla om vem som skulle få sovmorgon... Men otroligt nog så somnade båda ungarna igen! Elias somnade om i sin säng efter att ha varit på toaletten och Edwin ville ha välling och ny blöja innan han också somnade om, mellan oss. Mysig start på dagen! 👌

Resten av morgonen flöt på lugnt här hemma. Frukost, lek och göra oss redo för dagen. Sedan blev det faktiskt lite nytta gjort också... 

Mattias tog en vagnpromenad med en trött Edwin. Elias myste i sin säng med Alfons på surfplattan. Så då passade jag på att ta ett varv med dammsugaren och skurmoppen! Skönt att få lite helgfräscht. Men det är verkligen inte roligt att städa när golvet i hallen och i barnens båda rum ser förjävliga ut. Hål, skador och fläckar som inte går bort... Golvet i hallen är värst! Det är alldeles gult och prickigt av ingrott skit. Förstår inte hur det kunde gå igenom besiktningen innan vi flyttade in? Hade vi inte fått så mycket omgjort redan så hade jag klagat... Men när vi fick allt utom typ tre golv nyrenoverat så känns det ju rätt dumt att klaga! Vi får stå ut helt enkelt! 😅

När jag var klar med golven hängde jag även en tvätt och städade toaletterna. Sedan kom resten av familjen hem. Min mormor också! 

Hon hade med sig pannkakor som vi mumsade på till lunch. Gott med sylt och grädde! 👌

När vi hade ätit gick luften ur oss allihopa. Det måste vara det extremt gråa och trista vädret det beror på. Tre av fyra familjemedlemmar tvärslocknade! Edwin sov i drygt en timme, jag i tjugo minuter och Elias i en halvtimme. Ny energi... 👍

På eftermiddagen lämnade jag och Elias  hemmet, vi åkte på fotboll. Pappa och lillebror fick stanna hemma! Vädret lockade inte, men med stövlar och regnkläder gick det an! Vi tittade på Forsas gammlingar som spelade den årliga matchen mot Västebro kören. Elias spelade lite boll han också, åt varmkorv och hängde i kiosken med min mamma, mormor, moster och kusinerna. Mysigt trots vädret! ⚽️

När vi kom hem igen höll Mattias på med maten. Edwin lekte och var glad. Ja, han har faktiskt varit nöjd hela dagen! Minimalt med gnäll, det är vi annars ovana vid just nu... Hoppas det fortsätter såhär! 😅

Till middag idag blev det bara något lätt och snabbt, kycklingpytt. Men det var faktiskt gott. Man får göra det enkelt för sig ibland... 🙊

Eftermiddagen försvann i lek och bus. Vips var det tidig kväll och lillebror skulle sova. Trött och inte allt för nöjd längre... Höga protester! Men till slut somnade han, gosplutten. Elias tog ett bad med pappsen medans. Ren och fin hoppade han sedan i pyjamasen! 

Lördagsmys! 🍭 Chips och godis (som vi aldrig åt igår) framför en film som Elias ville se. Till slut blev han lite fööör busig och övertrött - tandborstning och hopp i säng! 

Även jag har krypit till kojs redan, supertrött. Imorgon väntas ett jäkla oväder, så jag gissar på att det blir innemys hela dagen lång... Och utan solsken så lär man väl vara ganska trött och grå. Ska försöka samla många timmars sömn inatt! 😜










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0