en dag som försvann... ☔️

Torsdag, vi vaknade till regn och rusk. Jag hade gärna legat i sängen och myst ett tag, men Edwin ville annat. Upp och hoppa klockan 06:45... Resten av familjen snarkade vidare! 💤

Efter lite morgonlek med min buse, gick jag in till Elias rum för att kolla till honom. Klockan var nästan 8 då, så jag frågade försiktigt om han ville kliva upp och kissa, och sedan somna om. Han har varit torr på natten hela veckan utom en dag, och det var för att han sov så länge på morgonen! Så för hans skull ville jag att han skulle kissa innan det hände igen, han såg så olycklig ut i tisdags när det hände! 

Men som jag anade så ville han inte somna om sen. Så jag och barnen hade mysmorgon. Barnprogram, kaffe och sedan gröt till kidsen. Vid 9-tiden behagade pappan att komma upp också! 😜

Resten av förmiddagen rullade på... Leka, plocka, dona och förbereda lite av varje. Edwin var trött och sov två korta powernaps innan lunch! Han är så himla gnällig nu förtiden. Ingenting är bra. Dessutom blir han ibland lite rödprickig och får torrfläckar på huden. Vad kan det vara? Allergisk mot något? Fy vad jobbigt det är att dom små liven inte kan tala om ifall dom har ont, om det kliar eller om dom vill ha något... 💕

Innan jag åkte på jobbet hann jag och Elias ta en liten promenix i regnet. Gå med sopsorteringen och kika en sväng på Röda Korset. Elias köpte glass! Lite kläder blev det också. Men jag minns inte vad, slängde in kassen i Edwins rum och har inte packat upp den... Blir en surprise imorgon, haha! 🙊

Klockan 12:30 pussade jag grabbarna hejdå och åkte mot jobbet. Där var det full fart från början. Dåligt väder + lön är ett vinnande koncept för oss! Många fikasugna shoppare. Så vi hade att göra om man säger så. Men det gick superbra. Vid 16-tiden dog allt av, och det blev tvärlugnt enda tills stängning. Perfekt. Då hinner man komma ikapp med disken och förbereda inför morgondagen. Fick mycket bra gjort. 

Efter jobbet åkte jag till Maxi för att fylla upp kyl och frys här hemma. Skönt att få gå där helt själv! 👌

Förutom mat så slank det såklart ner ett varsitt klädesplagg till barnen... En tröja till Elias och ett par växa-i-byxor till Edwin, för halva reapriset. Toppen! 

På vägen hem hämtade jag Elias hos mina föräldrar. Mattias och barnen hade varit där på eftermiddagen, och Elli ville stanna där när pappasen skulle åka hem och natta Edwin. Förutom Elias så fick jag även med mig middag hem. Goda hamburgare! Puss och tack! 😘

Väl hemma så packades allt upp, sedan blev det en sen hamburgemiddag för oss vuxna. Elias hade ätit på Norrvägen. Edwin sov när jag kom hem, tråkigt nog. Nu får jag ju inte träffa honom för ens imorgon efter jobbet! 😱 Ja, om han vaknar inatt också förståss. Men eftersom jag ska upp och jobba vid 05-tiden så kanske jag sover då. Åh, vad jag saknar min lilla gos nu...

Kvällen var lugn och skön. Mattias hade plockat ihop så bra här! 👏 Så istället för att röja undan kunde jag leka med Elias hela kvällen. Bilar och bus! Sedan tog vi en dusch tillsammans innan vi läste saga. Mattias tog över nattningen efter ett tag då Elias bara skrattade åt mig. Vad än jag gjorde eller sa så bara gapskrattade han! Haha, unge... 😅

Nu ska även den här trötta morsan sova. Snart är första arbetsveckan på över ett år avklarad. Hoho! Imorgon gör jag helg och tar en liten minisemester på 7 dagar. Skön mjukstart! 😃





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0