en bra veckostart... 🌾

MĂ„ndag och en ny vecka! Det kĂ€nns som att jag nyss skrev sĂ„? Tiden gĂ„r galet fort nu... 

Hur som helst sĂ„ gjorde jag och Edwin morgon vid 07-tiden. Vi mĂ€rkte inte nĂ€r pappan smög ivĂ€g till jobbet. Lilleman har gjort det till en vana att bajsa pĂ„ morgonen. Alltid vaknar jag till en svag doft av bebisbajs, och en Edwin som nyps och drar mig i hĂ„ret. Byt blöja pĂ„ mig mamma! Idag var inget undantag. Byta blöja, klĂ€ pĂ„ och sedan upp Ă„ hoppa! 

Gröt till lilleman och kaffe till morsan. Jag har kört en fastedag idag. Har haft ett litet uppehĂ„ll dĂ„ jag blev vĂ€ldigt trött och matt i kroppen, men nu provar jag igen! Har ju som sagt 10 mysiga extrakilon som envist hĂ€nger sig kvar... đŸ˜©

Efter alla morgonbestyr tog vi en vagnpromenad i blĂ„svĂ€dret. Hua! Edwin somnade iallafall gott under sin filt i vagnen, sĂ„ jag traskade runt en stund. 

Mitt pĂ„ dagen fick vi besök x 5 och lilleman blev glad av all uppmĂ€rksamhet. Min mormor kom hit för att umgĂ„s med oss en stund. I samma veva kom min kusin Tom hit med sin matlĂ„da, han sommarjobbar och ville kĂ€ka sin lunch hos oss. Strax dĂ€refter kom Mattias och hans pappa hit en snabbis, dom skulle till Sundsvall och hĂ€lsa pĂ„ barnens farbror men hann dricka en kopp kaffe först. Till sist kom Ă€ven min mamma och hennes kompis Monica hit. Fullt hus! Efter ett tag blev det bara jag, Edwin, mamma, mormor och Monica hĂ€r. Vi drack kaffe, myste med Edwin och pratade om ditten och datten. Trevligt! Dessutom fick vi en sĂ„ fin inflyttningsblomma av Monica, tusen tack! Och lilleman fick en body av sin mormor! â„

PĂ„ eftermiddagen blev jag och lilleman ensamma igen. Tomt och tyst! Edwin somnade och jag Ă€gnade min ensamma tid till att vika tvĂ€tt, hĂ€nga tvĂ€tt, plocka och smĂ„stĂ€da lite... Toaletterna fick sig en omgĂ„ng och dammtrasan fick gĂ„ varm! 

Vid 17-tiden kom min pappa förbi en stund. Ja oj vilken besöksdag vi har haft. Men lilleman Ă€lskar nĂ€r vi fĂ„r frĂ€mmande, och jag med för den delen! Han mĂ€tte lite inför kommande sĂ€nggavel-bygge och kollade hur han skulle bygga Elias tv-hylla. Han ska ju fĂ„ min gamla mini platt-tv till sitt rum. SjĂ€lvklart blev det lite Edwinmys ocksĂ„! 😊

Tidiga kvĂ€llen kom och min lilla bebis fick hoppa ner i badet. Uppskattat! Mitt i badandet kom Ă€ven Mattias hem. Dags stt kliva upp, smörja in, hoppa i pyjamasen och mysa med pappa! 

SjĂ€lv Ă„kte jag till stan, en handling pĂ„ Maxi stod pĂ„ schemat. Skönt att fĂ„ Ă„ka ivĂ€g helt sjĂ€lv! Speciellt nĂ€r det blev en storhandling och scanning-kontroll... 🙊

VĂ€l hemma igen sĂ„ packades allt upp. Edwin hade somnat, lillhjĂ€rtat. Sedan sjönk jag ner i soffan med lite kvĂ€llsfika, gott att fĂ„ Ă€ta efter ett fastedygn! Mattias har Ă„kt ivĂ€g och fiskat med Peter nu, sĂ„ jag ska nog banne mig krypa ner under tĂ€cket. Tröttare Ă€n tröttast! 

Imorgon vill vi vara pigga och glada, vi fĂ„r nĂ€mligen besök av Edwins kompisar! Iris och Lo kommer hit med sina fina mammor för att busa och fika lite. Det ser vi fram emot! 😃







Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0