det sa bara swisch... 🌀

MĂ„ndag och Ă€nnu en ny vecka! HĂ€r hemma gjorde vi morgon vid 07-tiden pĂ„ Edwins begĂ€ran. Tur att han Ă€r sĂ„ himla gosig pĂ„ morgonen! â„

Efter lite mys i sĂ€ngen gick vi upp och Ă„t frukost. Kaffe till morsan och gröt till lillemannen. Sedan gjorde vi oss redo för dagen! 

Förmiddagen rullade pĂ„... Edwin sov en stund, sedan smyglekte vi pĂ„ brorsans rum. Han har en del saker som Edwin Ă€lskar, men som Elias oftast rycker ifrĂ„n honom. SĂ„ det gĂ€ller att passa pĂ„! 🙊 Min lilla bebis har börjar sitta riktigt stadigt pĂ„ golvet nu, sĂ„ en helt ny vĂ€rld har öppnat sig för honom! Duktiga killen... 

Mitt pĂ„ dagen kom Carro hit och hĂ€lsade pĂ„. Hon kom med förslaget att Ă„ka till hennes syster Helen och lilla Emil. Eller ja, storkillen Emil. Han knatar runt runt och fyller ju faktiskt hela 1 Ă„r om en mĂ„nad. Vart tar tiden vĂ€gen?! Och min lilla bebis Ă€r bara 4 mĂ„nader yngre... Jösses. Snart Ă€r det han som stapplar runt pĂ„ vingliga ben! đŸ˜±  

Vi hade en mysig stund med Emil och Edwin pĂ„ golvet. Kaffe, lek och lite tjuvnyp, haha. NĂ€r pojkarna blev trötta Ă„kte vi hemĂ„t igen! 

Edwin sov i bilen och vaknade nĂ€r vi kom hem. Han fick leka pĂ„ golvet medan mamma lagade mat. Ja, klockan har rusat ivĂ€g idag och pappa kom hem frĂ„n jobbet. Middagen idag bestod av ris och baconsĂ„s med wokgrönsaker. Vi fick Ă€ta i omgĂ„ngar, för lilleman blev vĂ€ldigt kinkig dĂ€r ett tag. Är nĂ€stan bombis pĂ„ att det Ă€r tĂ€nder pĂ„ G... Han kan börja vrĂ„lgrina helt plötsligt, bli jĂ€ttefrustrerad och ledsen liksom, han Ă€r varm, snorig, sover oroligt och gnuggar sig frenetiskt med hela handen i munnen. Och allt dreggel - jösses! Hoppas det spricker igenom snart sĂ„ han slipper det onda för ett tag. GohjĂ€rtat. 

Resten av eftermiddagen/kvĂ€llen var lugn och skön. Jag slĂ€ngde omkull mig pĂ„ balkongsoffan ett tag medan Edwin lekte med pappsen. Sedan skruvade vi upp lite tavlor m.m i barnens rum. Doptavlorna bland annat. SpĂ€nnande tyckte lilleman! Det blev rĂ€tt fint, förutom att det saknas lite i Elias rum. Men det tar sig nog snart! 👍

NĂ€r klockan var 18:30 var Edwin dödstrött. Han hade inte sovit sedan 15-tiden, sĂ„ det blev vĂ€lling och hopp i sĂ€ng tidigt. Han somnade mitt i vĂ€llingen och sov vidare nĂ€r jag la ner honom i sĂ€ngen. Godnatt min skatt... â„

Resten av kvĂ€llen blir lugn. Fixa och dona lite... Plantera om nĂ„gra krukvĂ€xter och byta krukor. Har en del stora nu som behöver mer plats. Hoppas dom vĂ€xer och frodas fint, haha! 😜

Sedan blir det dusch och hopp i sĂ€ng. Hela jag luktar spya! Kom ihĂ„g - att aldrig "flyga flygplan" och ligga under en bebis som nyss har Ă€tit... ☝










Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0