bra dag trots dålig natt... 😴

Torsdagen kom och jag var tröttare än tröttast imorse. Varför? Jo, för att min käre son tyckte att det var morgon klockan 03:00. Det har aldrig hänt förut, så det måste bero på att han somnade så tidigt igårkväll? 

Vi låg vaken i drygt en timme. Edwin var superglad, och jag försökte spela sur och tvär så att han skulle förstå att det inte var morgon. Men vad gör man när han börjar leka titt-ut i kudden, klappar mig på kinden, rullar närmare och ger mig en blöt puss på halsen? Nä, då kan inte ens den trötta morsan stå emot. Vi busade ett tag och tittade på Youtube, pappa gick ut och la sig på soffan. Till slut somnade han om. Men vid 05 och sedan 06:45 vaknade han upp igen, den sista gången tyckte han att det var morgon. Suck... 

Jag var så trött att jag såg dubbelt. Jag var bara tvungen att få blunda ett tag till. Han fick sitta och leka i sängen, inmurad bland kuddar och täcke, medan jag låg bredvid och slumrade lite. Efter en timmes lek och mys somnade han otroligt nog om! Jippie. Så vi låg faktiskt i sängen enda till 09:00, precis vad jag behövde! 👍

Morgonen flöt på med frukost, kaffe, påklädning och lek. Men lilleman var trött efter natten, så ganska snart blev det en powernap. 

Mitt på dagen fick vi besök! Det var min farmor och farfar som kom hit, även farmors syster och gubbe. Farmors syster hade med sig ett gammalt bord efter min gammelfarmor som jag skulle få ärva. Så himla fint! Men jag fick tillåtelse att måla om det, så det ska jag göra. Vitt och ännu finare ska det bli. Kul med något som går i arv! 👌

Sedan följde vi med hem till farmor och farfar för att fika lite. Edwin och jag tog en promenad, men inte ville han sova inte. Han fick lunch innan vi gick hem, men han somnade inte förens vi var hemma. Passade på att ta en runda på Röda Korset medan han sov i vagnen. Fyndade en gunga till lilleman, en lampfot till köket och en ljusstake/lykta i marmor till min lilla samling. Barnen fick två varsina ramar också, få se vad dom ska få för kort i...

Väl hemma möttes jag av ett tomt hem, och fina blommor på köksbordet från min käresta. På en lapp stod det att han älskade mig och att jag var värd dom. På baksidan stod det att han var och fiskade. Och att han skulle spela golf imorgon. Haha, kompensationsblommor eller vad? 😂 

Edwin vaknade direkt när vi kom hem. En gnällig liten kille... Mellan alla försök till att underhålla honom lyckades jag iallafall vika tvätt och hänga en ny. Men det var allt. Sedan krävde han 200% uppmärksamhet. 

Han vägrade sova något mer, han gallskrek dom tre gånger jag försökte få honom att somna... Så när klockan närmade sig 17-tiden bestämde jag mig för att ge upp. Turligt nog kom Mattias hem, så då blev han på bättre humör! Dessutom hade han med sig pizza, så den utmattade morsan blev också glad! 😜

Vid 18-tiden fick Edwin ta ett bad så att han inte skulle somna. Vill inte ha en repris på natten... Badet var uppskattat, och den nya badstolen var kanon! Oh vad han plaskade och chillade. Ibland lutade han sig bakåt och plaskade med fötterna. Såg så roligt ut, haha. En användbar doppresent från min morfar! 👍

Efter badet fick han hoppa i pyjamasen och äta kvällsvällingen i soffan. Sedan somnade han gott strax innan 19-tiden. Håller tummarna för en natt med mer sömn... 

Nu är det lugna gatan. Har nyss varit till soprummet med all sopsortering och sedan plockat lite här inne. Har faktiskt slagit mig ner i soffan med en öl nu, tänker bara ta det lugnt och slötitta på tv. Ska försöka komma i säng i tid också, man vet aldrig vad lilleman planerar! 🙊




Bordet efter gammelfarmor, som ska målas! 👌


Kommentarer
Helen

Inatt hade vi det lite så där oxå. Emil tyckte vi skulle vara vakna 02.30-05.00. Så himla trött imorse 07.30 då han bestämde att det definitivt va morgon :-S
Tur dom är go'! ;-)

2014-06-06 @ 16:53:49
Sara

Haha ja, det är tur att dom är gosiga som sagt ;) Och "skönt" att höra att det inte bara är min unge som kan... Men snart så, snart lär dom sig hur jäkla skönt det är att sova :D

2014-06-06 @ 22:10:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0