vilket sommarväder... 💦

Måndag, ny vecka och nya tag! Barnen sov himla bra inatt så jag var riktigt utvilad vid 07:30 då Edwin väckte mig. Vi smög upp och väckte storebror en halvtimme senare. Han hade då sovit i nästan 12 timmar, så ett toalettbesök var nödvändigt! Han var pigg och utvilad, och längtade efter lillebror som han inte hann träffa igår. Det blev ett kärt återseende för bröderna. Edwin blev jättelycklig när han såg Elias! Och vise versa. Så himla roligt att se... Finaste pojkarna! 💙

Efter frukost och morgonbestyr väckte vi pappsen som fick sovmorgon. Han lekte med barnen medan jag packade väskor och hängde tvätt. Vi ville ut till stranden så fort som möjligt idag! Vilken värme! ☀️
 
Unfefär 2,5 timmar spenderade vi på den lilla stranden en bit bort från där vi bor. Sol, bad, lek och lite fika! En alldeles lagom stund vid sjön... Så skönt att få svalka sig lite! Elias var i vattnet hela tiden nästan, lilla baddjuret. Edwin plaskade lite vid strandkanten bara. Nöjda barn! 👍

Klockan 12:15 packade vi ihop och klädde på oss. Mattias och barnen åkte hem, själv hoppade jag i mammas/pappas bil som pappa hade lämnat vid stranden. Han badade också med oss en stund idag. Jag skulle nämligen få låna deras bil till jobbet. Det är ju för härligt med bara en fungerande bil.... Suck. 

På jobbet var det varmt som vanligt. Dessutom fick jag en rätt svettig start med mycket mat och grejer att fixa. Men det varade inte länge... Hela eftermiddagen var dölugn. Nästan inte nå folk! Mellan 16-18 hade vi iprincip folktomt. Men då hann vi ju städa lite, förbereda, dricka kaffe och snacka en massa! Det fick tiden att gå fort, härligt. 

Svettig och fräsch åkte jag på Maxi och handlade efter jobbet. Det ekade nästan tomt här hemma efter en vecka på Norrvägen... 

Efter handlingen åkte jag till mamma och pappa där resten av min familj var. Mina saknade pojkar! Dom hade spenderat sin eftermiddag där med poolbad och lek, härligt för dom. Vi packade ihop på en gång och åkte hemåt. 

Väl hemma packades alla matvaror upp, och all badpackning. Sedan blev det lite soffmys innan barnen skulle nattas. Jag tog mig an storebror och Mattias nattade lillebror. Trötta barn som höll sig vaken till 20:45 ungefär. Hoppas dom sover gott inatt, småskatterna våra! ✨

När barnen sussade sött tog jag en välbehövlig dusch. Det skulle barnen också ha behövt, men dom var för trötta... Det får bli imorgon! 

Mattias har åkt iväg och fiskat en sväng, själv ligger jag och slötittar på Beck. Men snart blir det sängen, ett fm-pass väntar imorgon! Fast jag börjar lite senare denna vecka, sovmorgon enda till klockan 05:40 tjoho! Men det gör faktiskt skillnad att få sova 1,5 timme längre. Så det känns bara bra! 👍









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0