vart ska tomten bo... đŸ˜±

Onsdag och mitten pĂ„ veckan. Redan? Snart har jag bara tvĂ„ veckor kvar att jobba, sedan vĂ€ntar en efterlĂ€ngtad mammaledighet. Mys! 

Morgonen började tidigt, dags för ett fm-pass pĂ„ jobbet. Det gick bra att kliva upp, men efter nĂ„gon timme kommer den dĂ€r hemska tröttheten... Skulle nĂ€stan kunna somna stĂ„endes! 😮

Som tur var sĂ„ gjorde jag inte det. Dessutom sĂ„ tickade klockan pĂ„ bra och vi hade en lagom dag. Det Ă€r inte ofta det hĂ€nder... Antingen Ă€r det dölugnt, eller sĂ„ Ă€r det full fart och kaos. HĂ€rligt att gĂ„ hem vid 13-tiden! 👍

Åkte hem till mina förĂ€ldrar dĂ€r Edwin hade varit idag. Mattias var nĂ€mligen tvungen att rycka in pĂ„ jobbet... Lilleman hade haft det super, han satt och gungade nĂ€r jag kom. Wiho, rolig grej! 😃

Strax dĂ€refter kom Ă€ven min mormor dit. Hon har ju varit i fjĂ€llen, sĂ„ lilleman har inte trĂ€ffat henne pĂ„ 2-3 veckor! Kommer han kĂ€nna igen henne ens?! Men jorĂ„, klart man minns gammelmormor. Hihi... Han skrattade och blev sĂ„ glad sĂ„. Roligt att se! 💕

Vi blev kvar pĂ„ NorrvĂ€gen rĂ€tt lĂ€nge. Bada pĂ„ altanen, chilla och Ă€ta middag. Lyx att slippa laga nĂ„got sjĂ€lv! 😘

NĂ€r det var dags att bege sig hemĂ„t skulle lilleman sova. Min mormor ville ta en promenad med honom i vagnen, sĂ„ jag Ă„kte med hennes bil hem hit. 

Medan dom var ute sĂ„ gjorde jag ett litet ryck. Det gĂ€ller att passa pĂ„ medan tid och ork finns! 🙊

Vek tvĂ€tt, hĂ€ngde en ny, dammade, stĂ€dade toaletterna, röjde upp i trappan och smĂ„plockade lite varstans. Skönt! NĂ€r dom kom tillbaka blev det kaffe och mat till lilleman. En massa bus ocksĂ„! Han Ă€r sĂ„ himla rolig min lilla kille... NĂ€r vi frĂ„gar "hur stor han Ă€r" för mĂ„nga gĂ„nger i rad, sĂ„ kör han igenom alla tre saker han har lĂ€rt sig. Upp med hĂ€nderna, klappa och vinka. Haha, alldeles som att "jag kör allt pĂ„ en gĂ„ng sĂ„ slipper dom tjata sĂ„ mycket!" 🙊 Mammas Ă€lskade storkille! 

Tidiga kvĂ€llen kom och vi blev ensamma... Gammelmormor Ă„kte hem och pappsen var bara hem och vĂ€nde. Det vankades golf ikvĂ€ll. SĂ„ jag och lilleman myste i sĂ€ngen/soffan. Han var sĂ„ himla gosig! Efter en flaska vĂ€lling sĂ„ somnade han pĂ„ min mage i sĂ€ngen, sedan la jag ner honom. Älskar nĂ€r han vill vara nĂ€ra, nĂ€ra. Och det Ă€r sĂ„ underbart nĂ€r han vill somna pĂ„ mig eller i min famn! 💙

Nu Ă€r det kvĂ€ller och jag Ă€r sopslut. Tidiga mornar + vĂ€rmen tar hĂ„rt... Tror jag ska hoppa i sĂ€ng faktiskt. Hoppas pĂ„ sovmorgon! đŸ’€

En trĂ„kig nyhet... VĂ„rt vackra vattentorn hĂ€r i Forsa brann ner i morse. Det var verkligen en ikon! FrĂ„gan Ă€r om det var anlagt eller Ă„skan? NĂ€r jag Ă„kte pĂ„ jobbet strax innan 05-tiden sĂ„ varken Ă„skade det eller var nĂ„got ovĂ€der. Vi bor ju bara nĂ„gra meter bort frĂ„n tornet... Och 45 minuter senare hade alarmet om brand kommit in. Hua! Och jag vet en som kommer att bli ledsen iallafall. Elias tror att bĂ„de tomten och pĂ„skharen bor dĂ€r, sĂ„ vad ska han nu tĂ€nka?! Vad hĂ€nde med tomten? Sist det brann nere vid strömbron hĂ€r i Forsa sĂ„ vart han ju vĂ€ldigt fundersam och pratade om det i flera dagar. Tusen frĂ„gor som Ă€r sĂ„ svĂ„ra att förstĂ„ för en 3-Ă„ring. Varför brann det? Vem bodde dĂ€r? Är det farligt? Gör det ont? Vem ska laga huset? Vi fĂ„r helt enkelt sĂ€ga att tomten och pĂ„skharen precis hade flyttat och bor pĂ„ ett annat stĂ€lle nu! Han pratar ju och döden ibland, sĂ„ han kommer sĂ€kert att frĂ„ga om dom dog... LillvĂ€nnen! â€ïžđŸŽ…






Kommentarer
Frida Flodin

Men fyy vad söt han Àr alltsÄ!!!!! <3 <3 <3

2014-07-30 @ 22:10:46


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0