välkomnar nu helgen... 👍

Fredagen till ära fick jag vakna riktigt utvilad efter en natt med oavbruten sömn! En himla mysig natt bredvid Elias. 

Vid 08-tiden klev vi upp efter lite morgonmys i sängen. I samma veva kom Mattias hem från nattfisket, så han gick och la sig medan jag och Elias åt frukost. Redo för dagen! 

Vi började dagen med en liten promenad, sedan åkte vi upp till Norrvägen och kramades med Edwin. Min efterlängtade lilla prupp! 💕 Han hade sovit som en kung med mormor! 

Vi fyllde minipoolen och hade en skön stund ute. Jag lyckades få en timme i solstolen medan Edwin sov i vagnen och Elias lekte med vattenpistoler och lite annat. Förmiddagen gick lite för fort tyckte jag, och vips så måsta jag byta om och bege mig mot jobbet. Hade ingen stor lust, men jag vet att det går bra bara man kommer dit...

En lugn arbetsdag! Värmen gör ju att man inte orkar mycket mer än så heller. Turligt nog tickade klockan på ändå. Fast vi hade kunnat stänga klockan 16:00, för dom två sista timmarna hade vi inte en enda fikagäst... Lite halvsegt, haha. Men det gick fort att stänga iallafall. 

När jag kom hem hade Edwin redan somnat, tyvärr. Jag ville ju gosa lite, har ju nästan inte träffat honom nånting dessa dagar. Och lär väl inte få göra det förens imorgon efter jobbet... Mammahjärtat skriker! 

Elias var iallafall vaken och på bra humör. Grabbarna satt ute på balkongen och åt vattenmelon, mums! 🍉

Jag frågade om Ellipelli ville följa med och ta ett kvällsdopp, och det ville han mer än gärna! Han var verkligen peppad. Så vi åkte ner till lilla stranden och kände på vattnet. Ganska skönt! Elias var snabbt i och simmade, för mig tog det liiiiite längre. Men sen så. Det blev riktigt skönt efter ett tag! Vi låg i bra länge och hade det bra... Underbar kväll. Efter ett tag var vi riktigt nedkylda och nöjda. På med kläder och hemåt! 

För mig blev det en dusch när vi kom hem. Sedan åt vi kvällsfika på balkongen innan Elias fick hoppa i säng. Trött kille som somnade så fort han la huvudet på kudden! 😴

Sovande barn = med en lugn kväll. Mattias hade diskat undan medan vi badade, så det finns inga måsten. En lugn kväll i soffan låter som en bra plan! 👌

Imorgon blir det en kort dag på jobbet. Vi stänger två timmar tidigare eftersom chefen ska gifta sig! Tråkigt att vi inte kunde gå, men jag är övertygad om att dom får en underbar dag ändå! Själv ska vi ha en mysig eftermiddag följt av en grillfest! Hoppas på en härlig dag... 😊







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0