sunny sunny sunday... ☀️

Söndag och sovmorgon till klockan 11:00. När hände det senast?! Men vi kom hem rätt sent på natten, så jag antar att det där var precis vad jag behövde! Vaknade upp och kände mig som den piggaste mamman på jorden. Fast inga barn var ju hemma... Inte Mattias heller för den delen, han hade åkt och jobbat en sväng. Så jag gjorde mig redo för dagen i lugn och ro innan jag tog en promenad upp till Norrvägen. Mot Edwin! 💕

Hela dagen spenderade vi hos min mamma och pappa. Sola, göra rent poolen, fylla i nytt vatten, plaska, bada,  vila och leka. En fantastisk sommardag! 👌

På tidiga eftermiddagen slog lilleman på stort och sov en timme i vagnen. Så då blev det solstolen för hela slanten! Tråkigt bara att all solbränna hamnar på axlarna och tuttarna?!?! Benen är och förblir nog vita. Får kanska ta och införskaffa mig en Brun utan sol-kräm. För det är ju verkligen skitviktigt att ha bruna ben. Superviktigt. Prio ett. Eller inte... Men det kan ju vara kul att få känna sig lite sommarfräsch och solkysst! 😜

Efter en hel dag utomhus var det dags att bege sig hemåt med vagnen. Vi hade en del packning kvar som pappa var snäll och skjutsade hem till oss. Ja, våran bil har gått sönder... 😡 Så nu funkar bara den underbara skruttvolvon. Fyfarao! Jag försöker intala Mattias att vi måste köpa en ny bil, men han vägrar. Jag är skitarg på honom och överväger att köpa mig en egen bil. I smyg. 

Väl hemma blev det en massa lek och bus med Edwin. Han har ju inte varit hemma i lägenheten på en hel vecka han heller, så jag tror visst att någon hade saknat sina leksaker! Oj vad han lekte. Fastän han visade trötthetstecken innan vi gick hem. Han börjar gilla att vara på golvet nu, han kryper inte än men han är på väg! Lägger man han på golvet så ställer han sig i krypställning och gungar, sedan har han lärt sig att resa sig upp från liggande till sittande. Han sätter sig upp både i sängen och på golvet nu! Mammas storkille! Snart är det slut på friden... 🙊

Vid 19-tiden var det läggdags för lilleman. Mattias åkte och hämtade Elias hos hans mamma. Men fy vad varmt det är i Edwins rum... Han hade svårt att somna och gnällde rätt mycket. Stackars barn i denna värme! Till slut lyckades han äntligen komma till ro. 

När pluppis hade somnat tog jag en dusch och tvättade håret. Hann precis klart tills Mattias och Elias kom hem. En saknad storebror! 💕

Vi lekte lite på hans rum med nya Toy Story-gubbar han fått av min mamma och pappa. Barnen fick varsitt klädesplagg och varsin leksak från Göteborg. Elias blev överlycklig! 👍

Efter ett tag var det även dags för storebror att hoppa i säng. Tandborstning, läsa bok och sjunga. Sedan somnade han sött i bra tid... Mattias åkte och spelade golf, så nu är jag ensam hemma med sovande skatter. Tror nästan att jag också ska krypa ner i sängen och försöka somna i bra tid. Solen och värmen tar kol på en! Men det är bra härligt åh... 😅

Imorgon kickar vi igång en ny vecka. Det sägs att det ska bli toppenväder? Skönt att jag jobbar em, fm, em, fm, fm - följt av en ledig helg! Matilda och jag bytte skift på Fredagen så hon tar mitt em-pass. Sedan jobbar hon "tillbaka" en Lördag åt mig. Finfint! 👌







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0