sommar och kalas... 🍓

Tisdagen startade klockan 04:15 för min del, alldeles för tidigt. Speciellt dĂ„ natten blev allt annat Ă€n rolig... Tror jag skrapade ihop 4 timmars sömn. Halva tiden i sĂ€ngen och den andra halvan i soffan. Jag kunde verkligen inte sova. Det var sĂ„ sjukt varmt... Dessutom fick Mattias feber inatt och kunde inte sova han heller. Tur att barnen sussade sött iallafall. 

PĂ„ jobbet gick allt bra. Men förmiddagarna kan kĂ€nnas hemskt sega nĂ€r det Ă€r lugnt och folktomt... Gjorde lite nytta och fick faktiskt en lunchrusch mitt pĂ„ dagen. SĂ„ klockan tickade pĂ„ ganska bra. Skönt att gĂ„ hem klockan 13:00! 😃

Hem, duscha och Ă„ka till barnen som var hos mina förĂ€ldrar. Mattias hade legat dĂ€ckad i feber hela dagen, sĂ„ Elias och Edwin hade haft det bra pĂ„ NorrvĂ€gen. Tur att mina underbara förĂ€ldrar finns! ❀

BĂ„de jag och Mattias Ă„kte dit, han började piggna pĂ„ sig lite. Glada barn nĂ€r mamsen och pappsen kom! Vi lekte lite utomhus, myste i skuggan och svalkade oss nere i kĂ€llaren. Jösses vilken vĂ€rme vi har haft idag. Man blir ju nĂ€sta kokko i huvudet, haha. 

Vid 16-tiden var det dags för ett litet grillkalas pĂ„ NorrvĂ€gen för födelsedagsbarnen. Min Ă€lskade mamma som fyllde 49 Ă„r igĂ„r, och min Ă€lskade Mattias som fyller 25 Ă„r imorgon! Hipp hipp hurra för er! 🎈

Det blev god mat i sĂ€llskap av Mattias förĂ€ldrar, min farmor/farfar och min bror. Även min moster Anette och Janne kom till fikat lite senare. JordgubbstĂ„rta och kaffe! Mmm... Ett smaskigt kalas! Det blev Ă€ven massor av lek för Elias, bĂ„de ute och inne. Edwin nöjde sig med att sitta i sin barnstol och lyssna pĂ„ oss vuxna nĂ€r vi kacklade pĂ„. Underbart! 👌

Mattias fick mycket fint! Pengar, whisky-stenar, tröja, presentkort, vadarbyxor och massa trisslotter. Vinst pĂ„ 2/10 stycken... Haha. En himla nöjd 25-Ă„ring, trots febern! 👍 Av oss fick mamma en fin korg med doftljus, doftpĂ„se, miljövĂ€nlig handtvĂ„l och en likadan duschcreme. Allt frĂ„n Lagerhaus, i fina förpacknigar/flaskor. Älskar att ge bort sĂ„nt som jag sjĂ€lv vill ha! 🙊

Vid 19-tiden höll jag pĂ„ att somna sittandes. Sopslut... Lite sömn, jobb och vĂ€rmen satte sina spĂ„r. Vi tackade för en underbar dag och Ă„kte hemĂ„t. 🌾

VĂ€l hemma var det dags att natta barnen. Mattias gav Edwin vĂ€lling och nattade honom medan jag hjĂ€lpte Elias att ta en dusch. En svettig och klibbig kille! NĂ€r han var ren och fin blev det tandborstning och hopp i sĂ€ng. En bok rĂ€ckte för att skicka honom till drömmarnas vĂ€rld... Sov gott skatterna! 💖

NĂ€r barnen hade somnat fick jag faktiskt lite energi. Tack för det! Diskade undan disken som stĂ„tt orörd allt för lĂ€nge... Sedan vattnade jag blommorna ute/inne och plockade med lite av varje. TvĂ€tten lĂ„ter jag dock fĂ„ vĂ€nta till imorgon! 

Nu ligger jag utslagen i sĂ€ngen. Hua vad trött jag Ă€r... Hoppas hoppas hoppas att bĂ„de barn och vuxna fĂ„r sova inatt. Imorgon vĂ€ntar ett em-pass, sĂ„ det kĂ€nns skönt att slippa stĂ€lla klockan. Ja, om inte vĂ„ran levande vĂ€ckarklockan börjar pipa istĂ€llet dĂ„... Vi kan ju hĂ„lla tummarna! 😅










Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0