sjöblöt av svett... 💦

Onsdag och Mattias födelsedag, 25 hela år... Grattis älskling! 🎈❤️

Här hemma gjorde vi morgon mellan 7-8 någon gång, efter en varm och konstig natt. Barnen körde något slags byte. Elias som alltid sover i sin säng hela natten, kom in till oss vid 00-tiden. Edwin däremot (som alltid vaknar) sov enda till 05:30 i sin säng. Tvärt-om-natt, haha. Men det var riktigt mysigt att få gosa med Elias, jag minns inte sist han sov i våran säng? Det har inte hänt sedan vi flyttade hit iallafall. Storkillen! 

Fast han var lite ledsen när han kom till våran säng. Trodde först att han hade kissat på sig eller nått. Men närå. Han låg tyst och bara tittade. Vi försökte prata med honom men han var inte så sugen på det. Till slut somnade han om och vi tänkte inte mer på det... 

... Förens på morgonen då han börjar prata om massa konstiga saker. Vid frukosten så tittade han på mig och frågade tusen frågor. "Vem var det som bärde pappa inatt? Varför dog han? Sköt han sig själv eller var det någon annan som sköt han? Han åkte ju inte till himlen, han låg ju på golvet. Vart var du Sara? Såg du? Lilla älskade hjärta... Då förstod jag ju att han hade haft en riktigt hemsk mardröm inatt, det var därför han kom till oss och var så tyst/fundersam/ledsen. Fy vad hemskt! Jag försökte förklara för honom att han hade drömt, att det inte var riktigt. Dumma dröm! Men efter ett tag så verkade han iallafall släppa tankarna på det, och blev sitt vanliga glada jag. Tur!

Morgonen flöt på här hemma. Edwin blev fort trött igen, så medan han sov sin första tupplur myste jag och Elias på balkongen. Kaffe till mig. Puh, vilken värme! Lägligt nog så fick jag precis ett sms från mamma, hon undrade om Elias ville följa med till stranden. Gissa om en viss liten herre blev lycklig?! Jag skjutsade upp en sprallig Elias till mina föräldrar efter att vi packat badväskan. Äntligen en dag på stranden för honom! ☀️

Väl hemma igen hade både Edwin och pappan (som fick sovmorgon) vaknat till liv. Jag hängde en tvätt medan lilleman fick gröt. Sedan höll jag på att flyta bort... Carro hörde av sig och vi bestämde oss för att ta ett dopp innan jag skulle åka och jobba. Sagt och gjort. Jag, Edwin och Carro promenerade ner till sjön! 

Edwin satt vid strandkanten och plaskade, chillade och åt sand... Han tyckte att det var kallt i vattnet, hihi. Men jag tyckte att det var riktigt skönt. Verkligen svalkande i denna värme! Hade gärnat stannna längre, men plikten kallade... 

Edwin somnade i vagnen på vägen hem, så jag kunde i lugn och ro gå in och göra mig redo för jobbet. Mattias var och handlade, så när han kom hem var det dags för mig att åka. Kändes sådär i detta sommarväder... 

På jobbet var det lugnt. Ja, en stendöd eftermiddag. Förstår att alla låg på stranden och svalkade sig! Det hade inte jag heller tackat nej till... Vi har det sinnessjukt varmt på jobbet. Ingen ventilation över huvudtaget. Och inne vid diskmaskinen är det olidligt. Så ja, dessa varma dagar är man sjöblöt av svett på jobbet. Tänk er hur man blir efter ett träningspass. Typ så. Hua! 

Tiden gick hyffsat fort ändå. Hann vara ute och rensa lite i blomrabatten på uteserveringen, torka av alla stolar där ute och lite sånt. Sedan blev vi klar på rekordtid. En kvart efter stängning så var vi klara. Görskönt... 

Hem till min älskade familj. Mattias hada gjort mat som jag slängde i mig, sedan fikade vi. Tog med mig en tårta hem till den nyblivne 25-åringen! 🍰

Sedan påbörjades projekt: natta barnen. Mattias började med Edwin medan jag och Elias tog en sval dusch. Bort med all svett! Lillebror hade fått bada av sig solkrämen tidigare idag, han var bra grusig också efter förmiddagens strandbesök. Hihi. 

När Elias var ren, torr och insmord blev det tandborstning och hopp i säng. Läste hans nya favoritbok, Kung Älg som vi köpte på Ikea. Det räckte med att läsa den boken och sjunga halva Bamse-sången. Sedan sussade han sött! Trött kille efter en heldag på stranden. Dom hade haft det så härligt så! 💙

När storebror hade somnat så tog jag över nattningen av lillebror. Mattias skulle nämligen spela golf med Niklas. Men inte ville min lillskrutt sova inte... Han fick komma upp ett tag till, alldeles svettig var han! Så vi satte oss på balkongen och myste, sedan fick han titta på medan jag diskade. Det gick finnemang! 

Klockan 20:30 somnade även lillebror. Fönstren är öppna i varje rum, men ändå är det som en bastu här hemma. Solen ligger på hela tiden och det blir så sjuuukt hett. Gick in och kände på Elias som var alldeles blöt av svett... Stackars barn. Vi vuxna har iallafall en fläkt i sovrummet, men det blir alldeles föt farligt för barnens ögon. Så vad gör man? Vi får gå in och känna på dom, vända kudden och försöka svalka dom på nått sätt. Hoppas att det blir liiiiite svalare inatt iallafall... 

Nu är det kväller och jag har lagt mig ute på balkongsoffan. Ljuvligt! Tänker nog ligga här tills det är dags att hoppa i säng. Imorgon är klockan ställd på 04:15 och ett fm-pass väntar! Älskar att jobba varannan dag förmiddag och varannan dag eftermiddag. Då hinner man liksom inte tröttna på nått av passen! 

Imorgon blir det nog lite bad efter jobbet. Det gäller ju att njuta av detta fina sommarväder! 👌










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0