men ge oss styrka... 🙏

MĂ„ndagen började pĂ„ tok för tidigt. Ja, iallafall om man har varit vaken lite titt som tĂ€tt pĂ„ natten med en ledsen Edwin... Jag vet inte vad det Ă€r med honom? Men han sover verkligen inte bra nu. Varken pĂ„ dagen eller natten! Trötta förĂ€ldrar... 😮

Vi tog morgonen i pass. Jag fick sova en stund medan Mattias gick upp med barnen vid 7-tiden. Sedan bytte vi och pappsen fick sova en stund. Morgonen flöt pĂ„ och vips skulle jag Ă„ka till stan, behövde fixa lite presenter innan jag började jobba! 

PĂ„ jobbet var det lugnt. Antar att dom flesta hade brĂ„ttomt till stranden nu nĂ€r solen Ă€ntligen Ă€r pĂ„ besök! Hoppas verkligen att det fina vĂ€dret hĂ„ller i sig sĂ„ att alla som har semester fĂ„r njuta, och att alla barn fĂ„r bada och ha roligt. 

Det blev mycket stĂ€da och dona pĂ„ jobbet idag. Skönt med sĂ„nna dagar ibland. En del kaffe och skitsnack blev det ocksĂ„. Och faktiskt sĂ„ tickade klockan pĂ„ vĂ€ldigt bra! StĂ€nga och Ă„ka hemĂ„t... 

Hemma möttes jag av en mega-trött familj. Dom hade varit ute i solen och badat pool, lekt och haft det bra hos mina förĂ€ldrar hela dagen. Mattias var riktigt slut och gick och la sig med feberfrossa pĂ„ en gĂ„ng jag kom hem. Hua! SĂ„ jag fick ta tag i nattningarna pĂ„ egen hand, vilket gick bra till en början. Elias somnade helt utslagen pĂ„ nĂ„gra minuter, Ă€ven fast han klagade pĂ„ magont med mera... Hoppas bara det Ă€r lite solfrossa/trötthet efter en dag ute, och ingen sjukdom pĂ„ G! 

Edwin var det vÀrre att natta. Unge! Han hade sovit dÄligt pÄ eftermiddagen, men ÀndÄ skulle han inte sova ikvÀll... Det tog nÀrmare tvÄ timmar att fÄ honom att komma till ro, trots att han var alldeles röd i ögonen av trötthet. Jag höll pÄ att bryta ihop bÄde en och tvÄ och tre gÄnger. Trött, svettig och hungrig. Glömde visst Àta pÄ jobbet idag... Dessutom kom mensen med dunder och brak. Tillsammans med magont och ryggont. Efter graviditeten har denna röda vecka verkligen blivit vÀrre Àn den var förut... Andas in, andas ut. Tur att det Àr vÀrt allting.

Mattias kom upp och tog över nattningen av Edwin vid 20:45-tiden, sĂ„ att jag kunde Ă„ka till mamma och pappa för att hĂ€mta en kvarglömd mobil. DĂ€r uppe fick jag bĂ„de paj, jordgubbar, ost, kex och kunde slappna av lite. Skönt... 

Nu har jag precis duschat och ska göra natt jag ocksĂ„. Klockan Ă€r stĂ€lld pĂ„ 04:15 och jag kĂ€nner mig sĂ„hÀÀÀÀÀr taggad... Hoppas att hela familjen fĂ„r sova inatt, tror att alla verkligen skulle behöva det. 

Ja, nĂ„gon vidare pang-start pĂ„ veckan blev det inte. Som grĂ€dde pĂ„ moset fick jag en p-bot idag ocksĂ„. Ibland Ă€r livet för hĂ€rligt... Nej, nu laddar vi om. Ge oss styrkan att vĂ€nda denna vecka till en supervecka! 🙏




Fick ett gulligt mms frĂ„n mamma idag... â„


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0