med buller och brak... 😅

MĂ„ndag och ny vecka, som verkligen kickades igĂ„ng med buller och brak. Klockan 04:15 ringde klockan, upp och hoppa! Gjorde mig redo, lĂ€mnade tvĂ„ sovande pojkar i sĂ€ngen och Ă„kte mot jobbet. 

En mĂ„ndagmorgon innebĂ€r en massa pyssel. Mycket att dona med, vilket gör att tiden springer ivĂ€g. Helt plötsligt var klockan 13:00 och mitt pass slutade. Jag var dödstrött och hade gĂ€rna Ă„kt hem och sovit, men int gĂ„r dĂ€ inte! 😜

Åkte hem till lilla familjen. Edwin blev alldeles lycklig av att se mig, mammahjĂ€rtat slog volter. En massa mys! Sedan började jag packa ihop massa klĂ€der m.m medan Mattias gav Edwin mat. 

Vid 15-tiden Ă„kte pappan ivĂ€g för att fiska. Eller ja, skaffa mat till familjen som han sĂ„ fint kallar det... 😂 Edwin och jag packade in all packning i bilen och Ă„kte till NorrvĂ€gen dĂ€r vi ska bo i veckan. Men vi slĂ€ngde bara in packningen hos mamma och pappa, sedan fortsatte vi till min farmor och farfar! 

DĂ€r blev det altanhĂ€ng, lek och mys. Hade turen att bli bjuden pĂ„ god middag! 👌 Edwin sov en stund i vagnen, och dĂ„ passade jag pĂ„ att blunda mot solen i nĂ„gra minuter. Jag somnade sittandes i stolen till och med... Snacka om tröttis! En kvarts powernap var precis vad som behövdes, kĂ€nde mig mycket piggare nĂ€r vi tackade för oss och gick "hem".

VĂ€l hemma blev det mys utomhus. Carro och Hannes kom förbi pĂ„ en kaffe, och Edwin satt nöjd pĂ„ en filt och lekte. HĂ€rlig sommarkvĂ€ll... ☀

NĂ€r lilleman och jag blev sjĂ€lva igen gick vi en svĂ€ng till lekparken. GungpremiĂ€r för Eddan! Verkligen kul tyckte han! 👍

Sedan satt vi ute pĂ„ grĂ€stet och vĂ€ntade pĂ„ pappsen. Han kom hem med en pizza som vi delade pĂ„ altanen. Mums! Sedan gjorde vi Edwin klar för natten. Pyjamas och vĂ€lling! 

NĂ€r pluppis hade somnat Ă„kte jag hem till lĂ€genheten och gjorde ett ryck. Diska, dammsuga, torka golven, tvĂ€tta Elias sĂ€ngklĂ€der, stĂ€da toaletterna och bĂ€dda rent i vĂ„ran sĂ€ng. FrĂ€scht! Skönt att lĂ€mna lĂ€genheten i toppskick och veta att man kommer hem till ett rent och fint place! 👌

Nu Ă€r jag pĂ„ NorrvĂ€gen igen. SoffhĂ€ng med Mattis! Har Ă€ven hĂ€ngt en tvĂ€tt hĂ€r och smĂ„plockat lite. Nu Ă€r vi hemmastadda inför veckan! (Soptunnan Ă€r utrullad mamma och pappa!) Alldeles strax blir det hopp i sĂ€ng. Trött efter en lĂ„ng dag med nĂ€stan 100% sedan 04-tidn imorse! Mysigt att fĂ„ krypa ner bredvid lillhjĂ€rtat... â„







Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0