lediga helgen slut... 🙈

Söndagen till Ă€ra sov barnen till 07:30 efter en bra natt. Det var bara att bĂ€ra in dom frĂ„n bilen igĂ„r, byta blöja pĂ„ lillebror och fĂ„ storebror att kissa, sedan somnade dom om i sina sĂ€ngar! Underbart. Edwin sov hela natten utan att vakna i sin sĂ€ng. Elias kom in till oss nĂ„gon gĂ„ng under natten och sussade vidare. Oavbruten sömn = en utvilad mamma! 👌

Jag gick upp med barnen och pappsen fick sovmorgon. Kaffe, frukost och lek! Startade Ă€ven en maskin tvĂ€tt proppad med badklĂ€der m.m frĂ„n helgen. 

Edwin blev ganska fort trött, sĂ„ honom kastade vi in till pappan i sĂ€ngen! DĂ€r somnade han sött. Elias och jag bestĂ€mde att vi skulle Ă„ka till stranden för ett morgondopp! 💩

Vi packade en liten vĂ€ska, sedan gav vi oss av efter att jag hade hĂ€ngt tvĂ€tten. Vi var ensamma vid vattnen den första stunden. HĂ€rligt! Vi plaskade och lekte som bara den... En nöjd Elias! 👍

Efter lite fika och Ă€nnu mer bad kom Edwin och pappsen ocksĂ„ ner till stranden. Men ganska snart gick vi dĂ€rifrĂ„n, vi hade nĂ€mligen sett en orm i vattnet... Typ en meter ifrĂ„n Elias! đŸ˜± Även om det var en snok sĂ„ Ă€r det Ă€ckligt. Usch och fy! 

Vi gick upp till NorrvĂ€gen istĂ€llet, till min farmor och farfar. En himla mysig eftermiddag fick vi dĂ€r! Sol, vĂ€rme, lek, bĂ€rplockning och fika. SĂ„ hĂ€rligt nĂ€r man nĂ€stan kan Ă€ta sig mĂ€tt pĂ„ hallon, smultron, rödvinbĂ€r och svartvinbĂ€r! 😋

Efter massor av lek var vi hungriga. BĂ€staste farmor och farfar bjöd pĂ„ god middag ute pĂ„ altanen. En riktigt mör köttgryta, och glass till efterrĂ€tt! 👌

Min mamma kom dit lagom till maten hon ocksĂ„. Mys med barnen! Sedan följde vi med henne hem, ett dopp i poolen var lockade... Skönt att fĂ„ svalka av sig lite efter en klibbig dag. Elias hoppade och plaskade som tusan! 😃

Edwin fick ta sitt kvĂ€llsbad dĂ€r ute pĂ„ altanen. En lortunge! Även Elias tog en dusch och blev ren och fin innan vi Ă„kte hemĂ„t. Skönt att slippa den proceduren hemma sen! 

Klockan var mycket nĂ€r vi kom hem, sĂ„ vi hann bara med lite lek innan Elias mamma och lillasyster kom hit för att hĂ€mta hem storebrorsan. Barnen lekte en stund innan vi sa hejdĂ„! 

Ett litet stĂ€dryck blev det för mig nĂ€r dom hade Ă„kt. Behövligt. Dammsög och torkade golven, sedan skulle Mattias ivĂ€g och spela golf sĂ„ resten tar jag imorgon! Skönt med frĂ€scha golv iallafall... 🌾

Edwin var svĂ„r att natta ikvĂ€ll. Alldeles för varmt för honom! Efter en timme gav jag upp och flyttade hans spjĂ€lsĂ€ng till vĂ„rar sovrum. DĂ€r Ă€r det liiiite svalare iallafall, dĂ€r somnde han bĂ€ttre!  

Nu Ă€r det Ă€ven dags för mamman att sĂ€ga godnatt. Har legat i soffan hela kvĂ€llen och varit riktigt slö... NĂ„gra timmars sömn innan morgondagens fm-pass skulle inte skada! 😅








Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0