jobb och shopping... 💰

MĂ„ndag och ny vecka! Klockan ringde tidigt för mig och ett fm-pass pĂ„ jobbet vĂ€ntade... Trött! 

Och vilken förmiddag vi fick. Mycket hela tiden! En lunchrush utan dess like fick vi ocksĂ„. Karin och Matilda fick börja tidigare. Jag och Sussa fick stanna kvar i 20 minuter för att reda upp kaoset. Phew! Men det gick ju bra, bara det att vĂ€rmen gör en alldeles kokko i huvudet. Det gĂ€ller att pyttsa i sig vatten! 

NĂ€r jag hade slutat tog jag en runda pĂ„ stan helt sjĂ€lv. En evighet sedan! Jag tog till och med en fika helt ensam. Lugnt och skönt... En helt gĂ€ng med shoppingkassar blev det ocksĂ„. Massor med halva reapriset-fynd. Ett par chinos till mig, nytt iphonefodral, mascara, deo och duschcreme. Edwin fick tvĂ„ par byxor till hösten, en mössa och en Geggamoja-snuttis. Till Elias blev det en tröja och tre par kallingar. Stackars pappsen blev utan! 🙊

Sedan blev det Ă€ven massa nödvĂ€ndiga saker frĂ„n Dollar, Lekstugan och A&H. Snus, vĂ„tservetter, stĂ€dgrejer, nya nappar och en vĂ€ska/pĂ„se till vagnen. Bra att alltid ha blöjor och sĂ„dĂ€r i... 

Nöjd och trött Ă„kte jag hemĂ„t till mina grabbar. Mattias skulle Ă„ka in med vĂ„ran Peugeot och se vad som ska lagas. BilskrĂ€lle... Edwin sov nĂ€r jag kom hem, sĂ„ jag fick packa upp i lugn och ro. Även Ă€ta middag som Mattias hade lagat, ugnsfalukorv med potatismos. Gött! 👍

NĂ€r lillpluppen vaknade blev det massa mys. Oj vad det hĂ€nder mycket i utveckligen nu! Denna vecka har han lĂ€rt sig att klappa hĂ€nderna, visa hur stor han Ă€r (armarna strĂ€ckt över huvudet) och kan nu sĂ€tta sig frĂ„n liggande hur lĂ€tt som helst. Mammas stora prins! SĂ„ mycket kĂ€rlek. 

Efter ett tag kom lillemans mormor och morfar pĂ„ besök. Kaffe, lek och mys! Jag passade Ă€ven pĂ„ att duscha, vika tvĂ€tt och hĂ€nga en ny tvĂ€tt som Mattias visst "hade glömt" frĂ„n idag nĂ€r han tvĂ€ttade! 🙊 Mamma var Ă€ven en Ă€ngel och tog tag i disken. Puss! 

Precis nĂ€r mormor och morfar skulle Ă„ka hem fick vi nytt besök. Emilia och Niklas kom pĂ„ spontanbesök! 👍 En timmes prat och hĂ€ng i köket. Nattade lilleman medan dom var kvar, men det var inte det lĂ€ttaste... Ledsen bebis! Fick gĂ„ omkring och vagga honom till sömns. Mysigt - förutom allt grĂ„t. Lillpluppen! 💕

Nu Ă€r jag "ensam" hĂ€r hemma. En sovande Edwin och en fiskande sambo. Skönt med lite lugn och ro faktiskt! Är sĂ„ trött och slut efter en varm och körig dag. Toppat med huvudvĂ€rk. Det blir soffan hela kvĂ€llen... Sedan hoppas jag pĂ„ en bra natt och sovmorgon inför em-passet imorgon! 😁









Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0