jobb och grillkväll... 👍

Onsdagen till ära så pep min mänskliga väckarklocka strax innan 04-tiden. Roligt när man ska upp 15-20 minuter senare... Dessutom fick min kära sambo för sig att han måsta gå upp och marinera kött då, så jag fick snällt ta Edwin. Trött efter en si sådär 4,5 timmes sömn. Har så jäkla svårt att somna på kvällarna innan ett fm-pass. Typiskt! 😏

Hur som helst så kom jag iväg på jobbet i bra tid. Och tur var väl det, för min kompanjon hade försovit sig lite. Men det gick bra. Hon kom rätt fort och jag behövde inte jobba "dubbelt" så länge. Dessutom var morgonen extremt lugn, så vi behövde inte stressa nånting! 

Resten av förmiddagen fortsatte faktiskt att vara lugn. Trots dåligt väder! Knepigt det där hur olika dagarna kan vara... Men det kändes alldeles lagomt idag ändå. Vi hann det vi skulle, och kunde lämna över stället till Trine och Matilda med läget under kontroll. Skönt! 😅 

Efter jobbet åkte jag till Maxi en sväng. Skulle handla lite till kvällens grillning. Lyckades även springa på ett par skor för en billig peng. Ett bra alternativ till mina Converse som är under all kritik... Dom var vita en gång i tiden! 🙈

Väl hemma möttes jag av en gosig och nyvaken plupp. Glad att se mamma! Vi myste ute på altanen och skickade iväg pappan på ett litet jobbuppdrag. 

Efter att lilleman fått mat i magen så tog vi en liten promenad. Vi hamnade hos min farmor och farfar där vi fick fika. Kaffe till mamman och rivet äpple till lilleman. Gott serru! 👌

Vid 16-tiden vandrade vi hemåt. Försökte få Edwin att sova, men tji fick jag. Frida, Mattias och Minnah kom hit och det var ju bra mycket roligare än att sova! Han satt nöjd i vagnen och lekte med dom medan jag passade på att svalka mig i poolen. Sol och bad, underbart... ☀️

Framåt tidiga kvällen så tände grabbarna grillen. Frida och jag förberedde resten, sedan badade vi lilleman. Härligt när man kan ta kvällsbadet ute på altanen! Plask plask... En ren och fin bebis! 👌

När maten var klar så hade Edwin precis somnat för natten. Trodde vi... Vi hann precis avnjuta grillmiddagen innan det var färdigsovet enligt lilla herr Wahlberg. Jag la mig bredvid honom en stund, och vi båda lyckades faktiskt slumra till. Men just ikväll så ville Edwin hellre vara vaken. Efter två korta sovstunder så ville han upp! Vi gav med oss och han fick vara med oss ute på inglasade altanen. Lilla pruppungen! Klart jag inte vill missa något intressant mamma... 🙊

Lilleman var vaken med oss enda till 23:30 ungefär. Men han roade sig själv! Satt i matstolen och lekte på golvet. Så vi vuxna fick en liten vuxenkväll ändå. Vi pratade, skrattade och spelade spel. Vi hann även med en omgång kubb när Edwin äntligen kom till ro och somnade! En härlig kväll... 😊

Nu har jag tackat för mig och krypit ner bredvid mitt hjärta. Dom andra tittar på film, men jag är så sjuuukt trött. Trött enda in i själen! 💤

Ska blunda och ladda batteriena, hoppas på en bra natt. Sedan tar vi nya tag imorgon! 👍









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0